SEAT llançarà un cotxe elèctric urbà l’any 2025

162

SEAT ha anunciat avui que llançarà al mercat un vehicle elèctric urbà el 2025. Amb aquest cotxe, la companyia entrarà en un segment d’entre 20.000 i 25.000 euros, per fer accessible l’electromobilitat a la població de forma massiva i assolir els objectius del Green Deal. La planta de producció on es fabricarà aquest vehicle s’anunciarà en els propers mesos.

A la Conferència de Premsa Anual de 2021, la companyia ha presentat un ambiciós pla, denominat Future Fast Forward, amb l’objectiu de liderar l’electrificació de la indústria de l’automòbil a l’estat espanyol. El motor clau d’aquest pla és la producció de vehicles elèctrics urbans a partir de 2025.

El president de SEAT, Wayne Griffiths, ha explicat que “volem fabricar cotxes elèctrics a Espanya a partir de 2025. La nostra intenció és produir més de 500.000 cotxes elèctrics urbans a l’any a Martorell, també per al Grup Volkswagen, però necessitem un compromís clar per par de la Comissió Europea”.

SEAT aspira, no només a fabricar vehicles elèctrics, sinó també a liderar el desenvolupament de tot el projecte per al Grup Volkswagen. “El nostre pla és transformar el nostre Centre Tècnic, únic al sud d’Europa i un actiu d’I+D essencial per a la zona”, ha dit Griffiths. “Creiem que es part de la nostra responsabilitat electrificat Espanya. Fa 70 anys, la vam posar sobre rodes. El nostre objectiu ara és posar-la sobre rodes elèctriques”.

Wayne Griffiths, president de SEAT

Future Fast Forward serviria com a força impulsora per generar ocupació, especialment per als joves. El projecte inclou a SEAT, així com a governs, centres tecnològics i grans, mitjanes i petites empreses. Un total de 15 entitats, de sis sectors diferents, donen suport al pla: Aeorum, Antolín, Asti Mobile Robotics, CaixaBank, Delta Vigo, Ficosa, Fisas Navarro, Gestamp, Iberdrola, Lithium Iberia, Mind Caps, Sayer Technologies, SEAT, Sesé i Telefónica.

CUPRA Tavascan

Per altra banda, durant la presentació anual de resultats de la companyia, Wayne Griffiths ha anunciat que CUPRA llançarà el Tavascan el 2024. El CUPRA Tavascan serà el segon model 100% elèctric de la marca, després del CUPRA Born, que arribarà al mercat a finals d’aquest any . I es que, aquest any, CUPRA tindrà un paper important en l’impuls dels resultats financers de la companyia.

Wayne Grifftiths, president de SEAT

La previsió de CUPRA és duplicar les seves vendes i més que duplicar el seu volum de negoci, que el 2020 va ascendir a uns 900 milions d’euros. El mix de CUPRA passarà del 5 a l’10% del volum total de la companyia. CUPRA també obrirà noves portes als països més electrificats i a nous mercats. El 2022, la marca iniciarà les seves operacions a Austràlia com un pas clau per expandir-se en la regió d’Àsia-Pacífic.

Objetiu: tornar a la rendibilitat l’any 2021

La COVID-19 va frenar temporalment la tendència positiva de SEAT en els últims anys i va influir significativament en els resultats financers de 2020. La companyia va obtenir un resultat operatiu de -418.000.000 d’euros (2019: 352 milions d’euros) i un benefici després d’impostos de -194.000.000 d’euros (2019: 346 milions d’euros).

Aquests resultats eren esperats, atès que els seus mercats més importants, com Espanya, el Regne Unit i Itàlia, han estat alguns dels països més afectats durant la pandèmia. El resultat operatiu es va veure a més afectat negativament per les despeses relacionades amb les emissions, que van superar els 260 milions d’euros.

Tot i la complexa situació, el 2020 l’empresa va mantenir la seva quota de mercat a Europa en el seu conjunt, i fins i tot la va augmentar en mercats com Alemanya, Itàlia, Àustria, Suïssa, Israel i Turquia. A més, els marges van millorar considerablement. Els últims anys reflecteixen una clara contribució de l’ofensiva SUV empresa per la companyia i també, a partir de 2018, una bona gestió de preus i ingressos, així com la contribució clau de CUPRA.

El rendiment de CUPRA va ser notable, amb 27.400 cotxes venuts el 2020, aconseguint un creixement de dos dígits de l’11% enfront 2019, sent una de les poques marques que va créixer a Europa durant la crisi de la COVID-19. Des de la creació de la marca a 2018 fins avui, CUPRA ha venut més de 70.000 cotxes i ha superat totes les expectatives inicials.

Pel que fa a inversions, la companyia ha mantingut el nivell dels últims anys, destinant més de mil milions d’euros a inversions i despeses de R + D en 2020. És el tercer any consecutiu amb més de mil milions d’euros invertits. Aquest nivell es mantindrà en el futur pròxim amb el pla d’inversions de 5.000 milions d’euros fins a 2025 anunciat el passat mes de juliol.

Amb SEAT i CUPRA, la companyia és més forta i compta amb la millor gamma de producte de la seva història per recuperar les xifres de vendes i tornar a la rendibilitat. Aquest any, el Formentor serà clau per duplicar el volum de vendes de CUPRA i suposarà el 50% d’aquestes. La meitat dels Formentor seran versions híbrides endollables. Els renovats SEAT Ibiza i Arona també arribaran al mercat aquest any, dos models clau per a SEAT que encarnen l’esperit de la marca jove i cool de Barcelona.

A més, SEAT i CUPRA també estan ampliant la gamma PHEV, ara amb sis models: SEAT León, SEAT León Sportstourer, SEAT Tarraco, CUPRA León, CUPRA León Sportstourer i CUPRA Formentor. I a finals d’any, CUPRA llançarà el primer cotxe 100% elèctric de la marca: el CUPRA Born.