SEAT llançarà un cotxe nou cada sis mesos fins al 2020

1233
Presentació resultats anuals SEAT
Presentació resultats anuals SEAT

Els dos primers vehicles seran el SEAT Tarraco i el CUPRA Ateca, que es comercialitzaran a finals de 2018. L’any que ve arribarà als concessionaris la nova generació del SEAT León amb dues variants: el model 5 portes i el familiar ST. I el 2020, el primer vehicle 100% elèctric de SEAT, amb una autonomia de 500 quilòmetres i fabricat sobre la plataforma MEB del Grup Volkswagen, i la incorporació per primera vegada a la gamma de SEAT d’un CUV (Crossover Utility Vehicle). Així ho ha anunciat avui el president de SEAT, Luca de Meo, en la presentació anual de resultats als mitjans de comunicació.

SEAT impulsarà la mobilitat elèctrica, que inclourà, també el 2020, la versió híbrida de la nova generació del León. A més, la marca seguirà apostant pels vehicles de gas natural comprimit (GNC) i els motors de combustió. SEAT va completar l’exercici 2017 amb èxit.

Després d’aconseguir els millors resultats de la seva història el 2016, el 2017 el benefici va créixer fins als 281 milions d’euros, un 21,3% més que un any abans (2016: 232), sense comptar l’efecte extraordinari de la venda de la filial VW Finance, SA a Volkswagen AG. El volum de negoci de SEAT a 2017 va assolir la xifra rècord de 9.552.000 d’euros, un 11,1% més que en l’exercici anterior (2016: 8.597).

L’acceleració en les vendes, que amb 468.400 cotxes entregats es van elevar fins al volum més alt des de 2001 i van portar a SEAT a ser una de les marques que més creix a Europa, i la millora en el mix de vehicles liderada per l’Ateca, 1 model amb un millor marge de contribució, van impulsar aquesta xifra. Des de 2013, la facturació de SEAT ha crescut prop d’un 50%.

L’ofensiva de nous models és conseqüència de la xifra més alta d’inversions des de la construcció de la planta de Martorell, el 1992. L’any passat, SEAT va destinar 962 milions a inversions i a despeses en recerca i desenvolupament (R + D). Entre 2013 i 2017, SEAT ha destinat més de 3.300 milions d’euros al seu futur, principalment a la major ofensiva de producte, així com al desenvolupament de nous serveis per assolir l’objectiu d’esdevenir una empresa de referència en la digitalització, la connectivitat i la mobilitat intel·ligent.