SEAT redueix els seus residus un 34% i preveu assolir el 60% l’any 2025

1066
Plaques solars
Plaques solars

SEAT ha anunciat que aquest any les seves accions de millora mediambiental estan orientades a la reducció de residus. Durant els últims vuit anys, SEAT ha aconseguit generar un 34% menys residus a les seves instal·lacions, i en els pròxims mesos posarà en marxa mesures encaminades a millorar aquest indicador fins al 60% en els propers sis anys.

Entre altres iniciatives, SEAT incidirà en prevenir la generació de residus i optimitzar la segregació per permetre un major reciclatge i reutilització de les deixalles de producció. També actuarà sobre els residus que es generen en diferents moments del procés productiu, com els llots de pintures i massilles.

Durant els últims vuit anys, la companyia ha aconseguit millorar, de mitjana, un 34% la seva empremta mediambiental de producció. Des de 2010, quan va llançar la seva ofensiva mediambiental sota el nom Ecomotive Factory, SEAT ha disminuït el seu consum d’energia i d’aigua en un 21,6% i un 30,9%, respectivament. A més, ha expulsat a l’atmosfera un 63,3% menys CO2, ha generat un 34,2% menys residus i ha disminuït l’emissió de compostos orgànics volàtils en un 21,4%.

Dr. Christian Vollmer, vicepresident de Producció i Logística de SEAT, afirma que “volem seguir millorant per ser una companyia model en tots els àmbits: per la qualitat i eficiència productiva de les nostres fàbriques, i també per donar resposta al canvi de paradigma al qual ens enfrontem les empreses i la societat, on el reciclatge, la reducció de les emissions i la cura del medi ambient cobren un pes cada vegada més rellevant”. El 2018 SEAT va invertir 16 milions d’euros en iniciatives mediambientals vinculades a l’àrea de Producció.

Proper objectiu, el 2025

La propera fita marcada en l’estratègia mediambiental de SEAT és millorar els seus indicadors un 50% fins 2025. La companyia ja està treballant en sistemes addicionals, com un destinat a recuperar i reaprofitar la calor de les xemeneies de la fàbrica de Martorell, el que permetria estalviar en termes d’energia l’equivalent al consum anual de 760 llars o deixar d’emetre en termes de CO2 l’equivalent a l’absorció d’aquest gas de 250.000 arbres.

A més, SEAT ampliarà l’ús de pintures de base aigua a tot el procés de pintat, utilitzant-les també en el procés d’imprimació. Aquesta iniciativa permetrà evitar l’emissió de compostos orgànics volàtils equivalent a 38.000 cotxes pintats pintures al dissolvent.

Iniciatives singulars

Un dels projectes mediambientals emblemàtics de SEAT és SEAT al Sol, el parc solar més gran de la indústria automobilística a Europa i un dels més grans del món construït sobre els sostres de la fàbrica de Martorell. Amb 53.000 panells fotovoltaics que cobreixen una superfície equivalent a 40 camps de futbol, ​​SEAT és capaç de generar 17 milions de kWh anuals, l’energia suficient per carregar 293.100 vegades el SEAT el-Born, amb els quals el primer cotxe elèctric de SEAT podria recórrer anualment una mitjana de 105 milions de km.

Amb l’objectiu de reduir l’emissió de compostos orgànics volàtils (COV), el 2018 es va instal·lar un nou sistema d’aplicació de pintura d’alta eficiència a SEAT Martorell, que ha permès reduir en un 40% els COVs generats en aquest procés i deixar d’expulsar 10 tones anuals d’aquestes substàncies. També en l’àrea de pintures, es va posar en marxa el 2018 una nova cabina de color per pintar les carrosseries bicolors del SEAT Arona i de l’Audi A1. Així mateix, es va augmentar la capacitat màxima de pintures de 2.300 a 2.400 cotxes/dia robotitzant completament una de les línies. Per a la incorporació d’aquestes implementacions, la companyia va invertir 23 milions d’euros.

Compromís amb la sostenibilitat

L’ambiciosa estratègia mediambiental de SEAT per 2025 està alineada amb el compromís de la companyia i del Grup Volkswagen d’assolir els objectius mediambientals establerts en els Acords de París. En línia amb aquesta fita, SEAT posarà en marxa mesures per obtenir un balanç de CO2 neutral en tota la cadena de valor del vehicle i totes les àrees de la companyia el 2050.