La formació musical Leipzig Ensemble, integrada per la soprano martorellenca Carme Miró i les esparreguerines Montserrat Sitjà (violoncel) i Mercè Sanchís (orgue), actuarà aquest diumenge 31 de desembre, a les 13.00h, a l’Església de Santa Maria. El recital farà gaudir al públic assistent de música selecta de temàtica nadalenca. El concert constarà de 9 obres, la majoria d’estil barroc, i un repertori amb obres de Cererols, Pergolesi, Bach i Händel.
El trio va néixer l’any 2014 inspirat per la música litúrgica que conserva el seu espai original en les celebracions de les esglésies protestants i catòliques al centre d’Europa. Leipzig, ciutat on Bach va desenvolupar la seva tasca musical litúrgica a l’església Thomas Kirche, dona nom a la formació, que té com a finalitat apropar i fer gaudir el tresor musical a les esglésies, i instaurar aquesta tradició a casa nostra. Així ho destaca la Carme Miró.
Reproductor d'àudioCarme Miró, soprano
De les integrants de Leipzig Ensemble, la soprano Carme Miró està formada a Viena i ha realitzat concerts d’oratori, àries antigues, cançó catalana i lied alemany amb diverses formacions vocals i instrumentals.
Montserrat Sitjà, violoncel·lista, ha format part de l’Orquestra Simfònica Europea i actualment es dedica a la pedagogia musical. I l’organista Mercè Sanchís és titulada superior d’orgue, piano, clave i música de cambra. Ha fet concerts per tot Europa com a solista i com a acompanyant de diverses formacions. És l’organista de l’Escolania de Montserrat. Les components de Leipzig Ensemble han col·laborat en múltiples formacions musicals simfòniques, concerts de cambra i experiències pedagògiques.
Reproductor d'àudioCarme Miró, soprano
El concert constarà de 9 obres, la majoria d’elles d’estil barroc. El repertori inclourà obres de Cererols, Pergolesi, Bach i Händel. També el Benedictus de la Missa de Glòria del compositor Pau Casals, en motiu del cinquantè aniversari de la seva mort.
Reproductor d'àudioCarme Miró, soprano
L’actuació s’oferirà amb sistema de taquilla inversa, és a dir, els assistents decidiran, un cop acabat el concert, pagar el que considerin oportú, establint lliurement el preu de l’entrada.