L’Ajuntament de Martorell ha celebrat, aquest migdia a la Sala de Plens, el sorteig dels 77 pisos de compravenda en règim de protecció oficial de l’Edifici Fòrum del barri de La Sínia. Les bases han distribuït les sol·licituds en 3 contingents, atenent a diferents casuístiques personals i familiars -persones de mobilitat reduïda, joves d’entre 18 i 40 anys i categoria general- i idèntic número d’urnes. Al sorteig hi optaven 498 persones o unitats de convivència inscrites que complien els requisits establerts a les bases. El resultat del sorteig i l’ordre de prioritat en la tria dels habitatges és en aquesta llista.
El sorteig l’ha presidit la notària Elena Luaces López, acompanyada de l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, la lletrada i coordinadora jurídica de Territori i Habitatge de l’Ajuntament de Martorell, Cristina Benítez, i el regidor d’Habitatge, Mario Céspedes.
La treballadora de l’Ajuntament Anna Pardo ha extret de cada urna un número que marca l’ordre de preferència en l’adjudicació a cada contingent, atenent que cada inscrit disposa d’un número de sol·licitud.
La lletrada Benítez ha explicat l’ordre de contingents, que ha començat per les unitats de convivència amb persones amb mobilitat reduïda (3 habitatges), seguit del de joves entre 18 i 40 anys (50 habitatges) i acabant amb el contingent general (24 habitatges)”.
Reproductor d'àudioCristina Benítez, lletrada i coordinadora jurídica de Territori i Habitatge
Pel que fa al primer contingent -persones amb mobilitat reduïda- el número ha estat el 3. Així doncs, a partir d’aquest, es marca l’ordre preferencial per escollir habitatge. Es posen a disposició 3 habitatges i hi optaven 5 inscrits.
Quant al segon contingent (joves d’entre 18 i 40 anys), el número ha estat el 142. En aquest contingent hi havia 403 inscrits, que opten a 50 habitatges.
Finalment, en el tercer contingent (general, al que hi optaven els 498 inscrits) el número que marca l’inici de l’ordre per accedir a escollir un habitatge és el 643.
Si un cop exhaurides les persones sol·licitants dels contingents especials restessin habitatges per adjudicar, ampliaran els habitatges reservats al contingent general, de conformitat amb el que disposa l’article 26 del Reglament del Registre de Sol·licitants de Martorell.
La lletrada ha aclarit que el número del sorteig “no adjudica un habitatge directament, sinó que estableix el número d’ordre en el que seran cridades les persones per a fer la tria del seu habitatge”. Per tant, i davant la possibilitat de renúncies, la llista va corrent i hi poden haver adjudicataris en segona instància.
La llista reordenada es publicarà al web Martorell.cat i el personal de la Fundació Salas -promotora social que adjudicarà els habitatges i formalitzarà els contractes- s’establirà a l’Espai La Sínia, a la planta baixa de la Casa de la Vila, i iniciarà una ronda de trucades la setmana vinent seguint l’ordre del sorteig, per concertar visites després de la Setmana Santa”.
Reproductor d'àudioCristina Benítez, lletrada i coordinadora jurídica de Territori i Habitatge
Les persones o unitats de convivència inscrites han hagut de complir els requisits d’un ingrés màxim -d’entre 58.387 euros a 64.874, depenent del número de membres de l’esmentada unitat-, tenir nacionalitat espanyola o permís de residència vigent i estar inscrits al Registre de Sol·licitants. S’estableix una preferència per a aquelles persones que acrediten un empadronament de 10 anys a Martorell, de manera continuada o de forma discontinua.
Fonollosa: “Som el poble que ha fet més habitatge de protecció oficial per càpita els darrers quatre anys”
L’alcalde Xavier Fonollosa ha iniciat l’acte protocolari del sorteig destacant que “Martorell és el municipi de Catalunya que ha fet habitatge de protecció oficial per càpita en els darrers quatre anys, construint-ne 374. Això no ho ha fet ningú més al país, i seguirem fent-ho, perquè hi creiem i perquè junt amb el Prat de Llobregat som els dos únics municipis que compleixen el principi de solidaritat urbana, de disposar d’un 15% del parc d’habitatges de protecció oficial en origen”.
Reproductor d'àudioXavier Fonollosa, alcalde de Martorell
Anteriorment, l’any 2021 es van adjudicar els 130 habitatges amb protecció oficial en règim de compravenda de l’edifici Àgora, i el gener de 2024 es van lliurar les claus dels 130 habitatges en règim de lloguer de l’edifici Atrium.
