‘Todas mis avispas’ de Daria Molteni guanya la 3a Mostra de curts dirigits per dones

995
3a Mostra curtmetratges dirigits per dones

L’associació Cinema del Diable va celebrar dissabte la 3a Mostra de curtmetratges dirigits per dones a l’Auditori Joan Cererols del Centre Cultural. El jurat format per Lourdes Feixa del Cineclub BEC de Barcelona, Mireia Iniesta del Cineclub 39 Escalons de Manacor i Noel Puigdollers en representació de Cinema del Diable, va decidir lliurar el premi Guillemette Huèrre, dotat de 150 euros i atorgat per l’Associació Catalana de Cineclubs i l’Associació d’Amics de Miquel Porter i Moix, al curtmetratge Todas mis avispas de Daria Molteni.

Todas mis avispas de Daria Molteni explica la història de la Inés, que viu aïllada amb la seva mare Amparo en un mas del camp murcià; massa espai per a només dues persones. Una sufocant onada de calor i la vellesa fan que l’Amparo pateixi deliris, donant-li l’amor que sent pels seus fills, nets i besnets a les vespes que habiten les seves terres.

Molteni es va emportar el premi del jurat “per haver sabut transmetre amb el tempo de la càmera, el pas de les hores del dia, l’evolució del sons, la quotidianitat concreta de una relació maternofilial, així com el treball d’afecte, de cures i de paciència que són necessaris en tots el processos relacionals de la nostra vida”.

El jurat també va decidir fer una menció especial al curtmetratge Med cezir tango de Meriç Atalar i Isabel Loyer. “Pel poder evocador de les imatges d’aquest curtmetratge d’animació, amb una factura tècnica artesanal i una fluïdesa onírica que rivalitza perfectament amb produccions on normalment treballen desenes de persones”. El curt ens ubica en una casa buida on una nena crea un ritual màgic. Un delicat i fantàstic curtmetratge d’animació stop-motion que les artistes van realitzar de forma completament artesanal a casa seva durant el confinament.

A banda dels curts reconeguts, els assistents també van poder veure Bubota de Carlota Bujosa, una revisió de la pròpia història, de les arrels i de la pertinença feta a partir d’imatges familiars; Ancora Lucciole de María Elorza, inspirat en l’article Cuques de llum de Pier Paolo Pasolini, i Ancestre de Berta Canivell sobre la misteriosa desaparició d’un fill.

A l’esdeveniment van ser presents les directores Daria Molteni, Meriç Atalar i Berta Canivell. Totes tres van explicar la seva experiència durant el rodatge i van comentar amb el públic les seves creacions.