La Diputació de Barcelona i la Creu Roja impulsen la campanya #GransLovers, una iniciativa que vol animar els i les joves a fer voluntariat amb persones grans i sensibilitzar la ciutadania sobre la importància dels programes adreçats a aquest col·lectiu. Aquest projecte s’emmarca dins les accions que l’entitat duu a terme per empoderar les persones grans, que l’any passat van arribar a 13.900 participants amb la col·laboració de més d’un miler de persones voluntàries a la demarcació de Barcelona.
Aquesta 11a edició de la campanya “posa en relleu el valor de les relacions intergeneracionals, mostrant com la convivència entre joves i gent gran enriqueix totes dues parts i aporta valor a totes les etapes de la vida. Durant el 2024, la Creu Roja ha donat suport a 645 persones grans gràcies a la implicació i dedicació de 161 voluntaris i voluntàries”, explica el tècnic de voluntariat de Creu Roja Baix Llobregat Nord, Roger Trilles.
Roger Trilles, tècnic de voluntariat Creu Roja Baix Llobregat Nord
En aquesta edició, la campanya mostra com el voluntariat amb persones grans pot ser una experiència enriquidora, divertida i plena de complicitat. Els vídeos de #GransLovers en mostren exemples reals, com el de la Montserrat i la Nilda, dues dones grans que comparteixen activitats inesperades, com participar en una batucada o ballar un tango, amb els joves Maria i Alejandro.
També hi participa Conxita Pastoret, voluntària de la Creu Roja, que entrevista joves al carrer per conèixer la seva relació amb la gent gran i descobrir noves maneres de connectar generacions.

Una campanya digital i dinàmica
La iniciativa #GransLovers es desenvoluparà a l’entorn digital des d’aquest novembre, i es podrà seguir a través del web i les xarxes socials de la Creu Roja, les assemblees locals i la Diputació de Barcelona (DIBA).
A TikTok, Instagram, Facebook, YouTube, LinkedIn i X s’hi difondran tres vídeos protagonitzats per joves i persones grans que conviden a sumar-se al voluntariat. Amb un to fresc i proper, la campanya busca mostrar com la convivència intergeneracional pot trencar estereotips, fomentar l’aprenentatge mutu i reforçar la cohesió social.
La campanya s’emmarca en el conveni de col·laboració entre la Creu Roja i l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona, i dona resposta als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 (Salut i Benestar) i número 10 (Reducció de les desigualtats).






