L’Ajuntament de Martorell interpel·la les entitats financeres a reforçar l’atenció i els serveis als clients més enllà del procediment telemàtic, per atendre la gent gran i la resta de persones amb dificultats per fer tràmits en línia. Els reclama “qualitat i especialització” i una “informació adequada sobre els serveis i productes” per als clients. Així queda reflectit en una moció presentada dilluns al Ple, a la que es van adherir els cinc partits.
La regidora de Benestar Social, Gent Gran i Àrea de Serveis a les Persones, Cristina Dalmau, exposava que la consolidació dels tràmits bancaris telemàtics és una eina “molt positiva per a moltes persones, que ens ho posa més fàcil”, però que, alhora, “hi ha sectors de la població que no poden arribar a fer transaccions de forma autònoma, bé sigui en caixers automàtics o de manera telemàtica”.
És el que es coneix com a ‘bretxa digital’. Un fenòmen que, per Dalmau, “afecta persones grans i també altres col·lectius”. Per això, demana a les entitats bancàries “respondre a les necessitats dels clients, per a que tothom ho pugui tenir a l’abast i triar com vol ser atès”.
Reproductor d'àudioCristina Dalmau, regidora de Gent Gran de l'Ajuntament de Martorell
El regidor de Movem Martorell, Xavier Sáez de Cortázar, va fer la lectura de la moció, en la que es denuncia que “cada cop hi ha menys oficines, els horaris d’atenció personalitzada són cada cop més limitats, i s’imposen comissions concretes per a aquesta atenció, deixant persones sense el dret universal als serveis bancaris”.
Per tot plegat, el text demana que les entitats financeres “reforcin els recursos per oferir un servei adequat en tot l’horari d’oficina per cobrir les necessitats dels usuaris, un servei de qualitat especialitzat i que donin la informació adequada sobre els serveis i productes”.
Reproductor d'àudioXavier Sáez, regidor de Movem Martorell
Un cop aprovada, la moció es traslladarà a la Federació de Municipis, a la Associació de Municipis i al Consell Comarcal.