SEAT tanca el 2019 batent rècords de vendes i producció

2070
SEAT
SEAT

SEAT millora els resultats econòmics del 2018 i es prepara per prendre la iniciativa en el terreny dels vehicles elèctrics. La xifra de 294 milions d’euros en beneficis de l’any passat va batre tots els registres de la marca presidida per Luca di Meo i el 2019 tanca amb millors números. Els 542.000 cotxes que la marca ha venut aquest any superen els 517.600 de 2018, el que li ha aportat, en conseqüència, més beneficis.

L’ofensiva de SEAT va en dues direccions. D’una banda, ser la referència en la micromobilitat, després de ser escollida com la marca dins del grup Volkswagen per marcar els punts estratègics i oferir els productes en la mobilitat urbana a nivell reduït. De l’altra, ser referents en el carhsaring, un concepte que proposa els vehicles compartits per fer trajectes curts i estalviar costos i emissions. SEAT ha ampliat aquest servei a L’Hospitalet de Llobregat i l’ha convertit en la segona ciutat de l’estat on opera la companyia de carsharing Respiro i, per altra banda, ha impulsat un servei de vehicle compartit per a que els treballadors de les empreses com Cuatrecasas se’n puguin beneficiar de manera gratuïta.

En el terreny dels vehicles elèctrics, SEAT desenvoluparà un scooter 100% elèctric, així com el cotxe el-Born, concebut com el vehicle elèctric de la firma, convertint-se en la segona marca del grup Volkswagen en fabricar un model sobre la plataforma MEB a Alemanya. El 2020 tindrà continuïtat, també, la comercialització del Mii Electric, el primer model 100% elèctric de SEAT.

Pel que fa a la planta de Martorell, ha fet un pas endavant per produir menys residus i reduir el seu impacte mediambiental des del 2020 fins el 2025. Dins la mateixa planta s’han impulsat els projectes Mobike i ByBus, que permeten als treballadors desplaçar-se de manera lliure i sostenible per la planta. El ByBus connecta els diferents punts de la planta i està desenvolupat per l’equip de SEAT Metropolis Lab Barcelona.