‘Binti’, una ‘youtuber’ sense fronteres al CineXic de diumenge

305
CineXic 'Binti'

CineXic, el cicle de cinema infantil en català impulsat a Martorell per Òmnium Cultural Pla de Montserrat i l’associació Cinema del Diable, projecta aquest diumenge, a les 12.00h, a l’Auditori Joan Cererols del Centre Cultural la pel·lícula Binti. La cinta és recomanada per a infants a partir de vuit anys i les entrades es poden aconseguir al web entrades.martorell.cat.

La Binti té 12 anys. Va néixer al Congo, però viu a Bèlgica amb el seu pare Jovial des de molt petita. Tot i que no tenen papers, la Binti vol viure una vida normal i somia convertir-se en una famosa youtuber com la seva ídol Tatiana.

L’Elias, d’11 anys, viu amb la seva mare Christine des del divorci del seu pare, que es va establir al Brasil per fer una nova vida. Quan la policia entra a casa de la Binti i ha de fugir, la nena es refugia a la cabanya de l’arbre de l’Elias i, poc després, idea la solució perfecta per a tots els seus problemes: si pot assegurar que el seu pare i la mare d’Elias es casin, podran quedar-se a Bèlgica.

Binti s’uneix al Club de Suport dels Okapi d’Elias i, mentre prepara un gran esdeveniment de recaptació de fons, organitza en secret un pla perquè la Christine s’enamori d’en Jovial.

Acció comunitària ‘Martorell 360’

Coincidint amb el passi d’aquesta pel·lícula, “alumnes participants al programa ‘Aprenents d’artistes’ del ‘Martorell 360’ organitzaran una acció comunitària que consistirà en una exposició fotogràfica titulada ‘El retrat’, al vestíbul del Centre Cultural”, explica Alícia Zamora, coordinadora d’arts i cultura educatives 360.

Alícia Zamora, coordinadora arts i cultura 360

El programa ‘Aprenents d’artistes’ treballa de forma rotatòria diferents disciplines: teatre, cinema, arts plàstiques, literatura i música. “Els nois i noies que en aquest primer període han fet cinema han treballat l’autoretrat a través de fotografies, material plàstic i càpsules cinematogràfiques”.

Alícia Zamora, coordinadora arts i cultura 360

Alhora, “han conegut diferent referents del cel·luloide, tot vinculant l’acció a aquesta pel·lícula, que han vist prèviament a l’aula, i treballant el dossier pedagògic que proposava CineXic”, apunta Zamora.