Amb el lema ‘Canta a la vida’, la campanya #GransLovers pretén sensibilitzar el jovent sobre la importància dels programes dedicats a millorar la vida de les persones grans i mobilitzar-los perquè s’uneixin al voluntariat. En el marc d’aquesta iniciativa, Creu Roja ha donat suport a 735 persones grans gràcies a la implicació i el temps de 162 persones voluntàries.
La Creu Roja i l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona llancen per desè any consecutiu la campanya #GransLovers, que pretén sensibilitzar la població sobre la importància dels programes dedicats a les persones grans i mobilitzar la ciutadania, i especialment el jovent, perquè facin voluntariat amb aquest col·lectiu.
La referent tècnica de Creu Roja Baix Llobregat Nord, Griselda Sanahuja, explica que amb la campanya #GransLovers “es vol promoure el voluntariat jove i donar-los a conèixer quines accions es fan en relació a la gent gran i puguin veure quina és la situació de les persones grans del territori per implicar-los en els diferents programes que fan duran tot l’any”.
Griselda Sanahuja, referent tècnica Creu Roja Baix Llobregat Nord
Accions que fan durant tot l’any, com “les trucades d’acompanyament, les visites a domicili, entregues d’aliments, activitats de memòria…posen en el punt de mira la necessitat de promoure nou voluntariat” remarca Sanahuja. I afegeix que “si és voluntariat jove millor per crear aquests vincles i generar intergeneracionalitat”. Per la referent tècnica “els joves poden aprendre molt de les persones grans i a l’inversa. És molt bonic veure com aquesta relació i vincle que es crea entre ells, els dóna fruit a ambdues parts. És una suma per part de tothom”, reconeix Sanahuja.
Griselda Sanahuja, referent tècnica Creu Roja Baix Llobregat Nord
En el marc d’aquest projecte, el 2023, un total de 735 persones grans van rebre acompanyament de 162 voluntaris i voluntàries que van dedicar-los el seu temps acompanyant-los. Aquest és un més dels diversos programes per empoderar les persones grans que du a terme la Creu Roja i que l’any passat van arribar a 15.661 persones grans, gràcies al suport d’un miler de persones voluntàries a la demarcació de Barcelona.
Un càsting per ‘cantar’ a la vida
La 10a edició de la campanya #GransLovers torna a mostrar com la música uneix diferents generacions, trenca estereotips i contribueix a compartir reptes i experiències. Continuant per segon any amb el lema ‘Canta a la vida’, la campanya mostra com la música pot esdevenir motiu d’estímul i d’interès comú entre persones de generacions diverses. La música es revela com una oportunitat perquè persones de diferents edats comparteixin experiències, aficions i la il·lusió d’assolir nous reptes.
Així ho mostren la Margarida, l’Enric i la Fermina, participants reals dels projectes de persones grans de la Creu Roja a Barcelona i Terrassa, els quals organitzen un càsting per trobar joves amb qui compartir bons moments, recordar vivències i cantar a la vida. La Mar, la Laura i el César, son joves vinculats a la Creu Roja que s’hi presenten per trobar la “companyia” perfecta.
La campanya, amb l’etiqueta #GransLovers, s’ha dut a terme en l’entorn digital del 4 al 15 de desembre i es podrà seguir a través del lloc web i de les xarxes socials de la Creu Roja i dels comptes de les assemblees locals i de la Diputació de Barcelona (DIBA).
La iniciativa #GransLovers s’emmarca en el conveni de col·laboració signat per la Creu Roja i l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona.
La campanya es difon a través dels canals d’X, Instagram i Facebook de la Diputació de Barcelona i del canal d’X i Youtube de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat, així com del canal d’X i Instagram de Joventut, i a través de les diferents xarxes socials de la Creu Roja.