El Centre de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Martorell posarà en funcionament aquest setembre una nova formació per a persones a l’atur per millorar les seves competències digitals en el procés de recerca de feina. És l’Alfatic, un taller semipresencial, previst per als dies 18, 19, 20, i 21 de setembre. La informació i inscripcions ja són obertes.
El taller porta per nom ‘Alfatic millora les competències digitals i multiplica les possibilitats de trobar feina’. Tal i com explica la tècnica de Promoció Econòmica del Molí Empresa, Carme Moles, “constarà de tres sessions presencials al Molí Empresa de Martorell (els dies 18, 19 i 20 de setembre) i una de virtual (el 21) en línia”. Cada jornada durarà 5 hores: de 09.30 a 14.30h.
Carme Moles, tècnica de Promoció Econòmica
L’Alfatic es dirigeix a persones demandants d’ocupació, sense coneixements o amb coneixements molts bàsics sobre les tecnologies de la informació i comunicació (TIC), amb interès per aprendre o millorar les seves competències digitals. Els participants podran seguir la sessió a distància amb un ordinador o dispositiu mòbil (telèfon o tauleta).
L’objectiu és introduir-los en l’ús de les eines bàsiques de transmissió i recepció d’informació digital en relació als seus processos de cerca de feina i desenvolupament professional. D’aquesta manera, es fomenta la seva autonomia amb les eines digitals per a la gestió de la informació (cerca de feina), de l’aprenentatge (ús de plataformes virtuals de formació) i la comunicació (correu electrònic i videotrucada de feina).
Pel que fa als continguts, s’abordaran aspectes com “els recursos de la recerca de feina per Internet; el coneixement de totes les plataformes de formació; l’organització de les pàgines d’Internet que siguin d’interès; la creació d’un compte de correu i com escriure-hi; aprendre a fer videotrucades; conèixer les xarxes, els navegadors i els cercadors”.
Carme Moles, tècnica de Promoció Econòmica
El cost d’aquesta formació seria de 1.375 euros, però en estar subvencionada al 100% per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Martorell, resulta gratuït a l’alumne. Per a més informació i inscripcions, cal adreçar-se al correu electrònic moliempresa@martorell.cat o al telèfon 93 775 31 01. Les places són limitades: s’acoten a una forquilla d’entre 7 i 15 participants, i s’assignaran per rigorós ordre d’inscripció. La inscripció es pot fer al web www.moliempresa.cat, clicant al subapartat ‘Martorell Adapta’t’.
La formadora del taller serà Gemma Benet, “una garantia d’èxit, ja que ha vingut altres vegades i té totes les eines didàctiques necessàries per arribar a persones que en aquest moment no tenen aquests coneixements bàsics en el món digital”.
Carme Moles, tècnica de Promoció Econòmica
Aquest taller s’emmarca dins l’oferta formativa de 2023 ‘Martorell Adapta’t‘, un conjunt de formacions d’alfabetització digital destinades a aquelles persones en situació d’atur i inscrites al Servei Local d’Ocupació de Martorell. Aquesta tardor també se celebraran el ‘Prepara’t Per Al Certificat Actic (Nivell 1)‘ (dies 24, 25, 26, 27, 30 i 31 d’octubre, de 9.00 a 14.00h i de caràcter presencial) i el ‘Prepara’t Per Al Certificat Actic (Nivell 2)‘ (dies 2, 3, 6, 7, 8 i 9 de novembre, també presencial i de 9.00 a 14.00h). Finalment, també es proposa la doble sessió en línia ‘Quins tràmits puc fer amb el certificat digital?‘ el 14 i 16 de novembre, de 9.30 a 12.30h.
Tots els cursos són de caràcter eminentment pràctic, centrat en les necessitats de les persones participants i adequant-se al seu perfil i nivell de coneixements i, gratuïts, donant a tothom la possibilitat d’accedir-hi.