El telèfon d’emergències 112 va registrar més de 5.500 trucades de Martorell l’any passat

1354

El Centre d’Atenció i Gestió de Trucades d’Urgència 112 Catalunya CAT112, depenent del Departament d’Interior, va registrar l’any 2017 un total de 5.532 trucades provinents de Martorell. Pel que fa a tipologies de trucada, un 31,3% es van fer per motius de seguretat, 1.731 trucades el 2017 i 1.566 trucades el 2016; un 29,3% de les trucades van ser per demanar assistència sanitària, 1.621 trucades el 2017 i 1.558 trucades el 2016; un 20,6% de les trucades es van fer per motius de trànsit, 1.140 trucades el 2017 i 1.051 trucades el 2016; i un 5,8% de les trucades es van fer per incendis, 319 trucades el 2017 i 234 trucades el 2016.

A la comarca del Baix Llobregat, l’any passat es van fer 120.181 trucades al telèfon d’emergències 112, un 10,3% més que l’any 2016 (108.925 trucades). La majoria d’aquestes trucades van ser demanar assistència sanitària 40.630 (33,8%) davant les 37.167 del 2016; per motius de seguretat 39.870 (33,1%) davant les 35.514 del 2016; 19.658 per motius de trànsit (16,4%) davant les 17.988 que es van fer durant el 2016; i per incendis 4.925 trucades (4,1%) davant les 4.238 fetes durant el 2016.

El 13,2% de les trucades al 112 l’any 2017 des del Baix Llobregat es van fer des de Cornellà de Llobregat (15.864 trucades davant les 14.754 del 2016); 14.744 avisos es van rebre des de Sant Boi del Llobregat (12,3%) davant les 13.306 fetes durant el 2016; i 11.637 trucades es van fer des del Prat de Llobregat (9,7%) davant les 10.441 trucades del 2016.

Dades de Catalunya

A Catalunya, el 112 va atendre l’any passat 2.680.520 trucades, mentre que l’any 2016 van ser 2.556.405 trucades. De les trucades rebudes l’any 2017, 1.607.594 van ser trucades operatives, que vol dir que van ser generades per una emergència i van activar algun tipus de recurs operatiu. Aquesta xifra significa un lleuger augment, del 9,7% respecte l’any anterior (l’any 2016, les trucades operatives van ser 1.465.585).

Del total de trucades operatives, els mesos que es van atendre més trucades van ser els d’estiu. Concretament, el mes en què es va atendre un major nombre de trucades va ser juliol (166.327 trucades), seguit del juny (160.854) i l’agost (159.668).

En quant a dies concrets i episodis en què el telèfon d’emergències CAT112 va atendre més trucades l’any passat van ser, per una banda la revetlla de Sant Joan (tarda del 23 fins a mig matí del 24), i de l’altra el dia 5 d’agost en què hi va haver alhora l’activació del Plaseqcat a Portbou i un episodi d’onada de calor. Per la revetlla es van rebre 18.439 trucades i el dia 5 d’agost 6.991 trucades.

Pel que fa a la tipologia de les trucades operatives rebudes al 112, el 34,5% d’aquestes van ser per motius de seguretat –derivades a Mossos d’Esquadra i Policies Locals- (554.775 el 2017 davant les 498.381 el 2016) i que suposa un increment del 11,3% respecte l’any anterior; per assistència sanitària –derivades al SEM- un 29,9% (480.818 l’any passat i 449.464 el 2016) i que suposa un increment del 7% respecte l’any 2016. Les trucades per trànsit van suposar el 15,2% (244.393 el 2017 per 224.000 el 2016) i representa un increment del 9,1% respecte el 2016. Les trucades derivades a Bombers per incendis van ser el 5,8% (93.077 trucades el 2017 i 83.017 trucades operatives el 2016), i representa un increment del 12,1% de les trucades per aquesta tipologia respecte l’any 2016.