Presentat el nou CUPRA UrbanRebel que electrificarà la planta de Martorell

1578
Presentació CUPRA. Foto: SEAT Media Center

SEAT ha presentat dimarts el model CUPRA que servirà per electrificar la planta de Martorell. En un acte a l’Autòdrom de Terramar (Sant Pere de Ribes), la marca ha explicat que llançarà al mercat tres nous models elèctrics l’any 2025, un dels quals es fabricarà a Martorell, l’anomenat UrbanRebel, que utilitzarà la plataforma petita del grup Volkswagen. Els altres dos models són el CUPRA Terramar, que es produirà a la planta d’Audi a Hongria, i el CUPRA Tavascan, que podria produir-se a la Xina.

A l’acte, hi ha assistit la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, així com l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, la regidora de Promoció Econòmica i Comerç, Rosa Cadenas, i el regidor d’Hisenda i Règim Interior, LLuís Amat.

Wayne Griffiths, president de SEAT i CUPRA, ha explicat que el nou model que es farà a Martorell és “un cotxe clau per a l’estratègia i el futur de la marca”, però també per la inversió que es vol fer Catalunya i el País Valencià. “Més que un projecte de cotxe, és un projecte de país per convertir-lo en un hub de la mobilitat elèctrica, amb les nostres inversions a Martorell i la nova fàbrica de bateries a Sagunt”.

Amb 4,03 metres de longitud, l’UrbanRebel integra polímers reciclats avançats i materials de base biològica, que constitueixen un vehicle més conscient amb el medi ambient. Els mètodes de fabricació mitjançant impressió 3D i els teixits 3D amb disseny paramètric, milloren el rendiment i la qualitat percebuda.

L’arquitectura de disseny lleuger, present tant en l’exterior com a l’interior, ajuda al motor elèctric de 226 CV (166 kW) i al paquet de bateries a oferir grans xifres de prestacions i autonomia. El cotxe elèctric urbà és capaç d’accelerar de 0 a 100 km/h en només 6,9 segons i té una autonomia de fins a 440 quilòmetres (versió Range).

L’objectiu a mitjà termini de l’empresa és vendre fins a mig milió de cotxes de la marca CUPRA, una xifra similar a les vendes de les millors èpoques de SEAT, i l’expansió internacional de la marca.

CUPRA va néixer l’any 2018 com a filial esportiva, però ha anat prenent protagonisme fins a convertir-se en la principal aposta del grup Volkswagen. El model elèctric petit és la pedra angular de l’estratègia de Volkswagen a Espanya, que passa pel al Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE), el pla d’ajudes del govern espanyol amb fons europeus.

La fàbrica de bateries que s’instal·larà a Sagunt forma part d’aquesta estratègia, i abastirà la producció a Martorell. Els plans de SEAT passen per fabricar aquest model a partir del 2025 amb les marques CUPRA, Volkswagen i Skoda.

El pla garanteix el futur de la planta de Martorell, però planteja reptes, perquè la producció de cotxes elèctrics requereix un 30% menys de mà d’obra. Això, en el cas de SEAT, podria afectar uns 2.500 llocs de treball, ja que també afecta la seva planta del Prat.

La direcció i el comitè d’empresa estan negociant un nou conveni davant d’aquest escenari, i SEAT ha posat sobre la taula la possibilitat de cobrir part de l’eventual retallada de plantilla amb prejubilacions.