Fonollosa assisteix a l’inici de producció del primer vehicle de la marca EBRO

319
Fonollosa assisteix a l'inici de producció del primer vehicle de la marca EBRO. Foto: Generalitat de Catalunya

L’alcalde Xavier Fonollosa, acompanyat dels regidors Lluís Amat i Rosa Cadenas, ha assistit avui a l’acte d’inici de la producció del primer vehicle de marca EBRO d’EV Motors, el SUV S700, a l’EBRO Factory de la Zona Franca, l’antiga planta de Nissan. Una de les empreses impulsores d’aquest nou projecte basat en vehicles elèctrics i sostenibles és la martorellenca Barcelona Technical Center (Btech), que des de fa uns anys aposta per reindustrialitzar les antigues plantes de Nissan a Catalunya i recuperar els seus treballadors.

L’acte ha estat presidit per Salvador Illa, president de la Generalitat; Jordi Hereu, ministre d’Indústria i Turisme; Yao Jing, ambaixador de la Xina a Espanya, i Carlos Prieto, delegat del Govern a Catalunya. De la cúpula dels grups automobilístics, hi ha assistit el president d’EV Motors-Ebro, Rafael Ruiz; el president d’Ebro i responsable de la martorellenca Btech, Pedro Calef; el president de Chery, Tongyue Yin, i el president de Chery International, Guibin Zhang.

L’inici de la fabricació simbolitza la reindustrialització de la planta, l’inici de la recuperació dels llocs de treball compromesos a la Taula de Reindustrialització, el març del 2023, i el rellançament de la mítica marca espanyola Ebro.

El 16 de desembre del 2021, Nissan va produir el seu darrer vehicle a la factoria de la Zona Franca després de 41 anys d’operacions del grup asiàtic a la ciutat: el tancament de la planta i dels centres de Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca van afectar uns 2.500 treballadors i ara Ebro ha promès generar fins a 1.250 llocs de treball.

De moment, Ebro iniciarà les seves operacions amb la fabricació dels models S700 i S800, que comptaran amb dues versions cadascun, una de benzina i una altra d’híbrida endollable.

Alhora, durant els primer mesos de l’any, el grup automobilístic començarà a produir el model S400 i a finals de 2025 vol tenir enllestida una versió d’aquest de mida reduïda, quan també s’espera que Chery hagi començat a acoblar a la fàbrica l’Omoda 5 EV.

EV Motors estima un creixement en les vendes totals, que evolucionarien dels 36 milions d’euros esperats al tancament de 2024 fins als més de 1.918 milions d’euros esperats el 2029, quan estima registrar un resultat positiu de 250 milions d’euros.

Aquestes previsions se sustenten de manera essencial en la producció i venda de vehicles, amb una expectativa de producció i venda al voltant de 1.400 vehicles l’exercici 2024, per superar les 30.000 unitats venudes ja el 2025, i els anys següents es contempla un creixement accelerat que permeti superar les 130.000 unitats venudes el 2029.