Des d’aquest dilluns ja són disponibles les entrades gratuïtes per a la Trobada de Primavera de la Gent Gran, organitzada per l’Ajuntament de Martorell, que tindrà lloc el diumenge 10 de maig, de 13.30 a 19.00h. La jornada inclourà un dinar de germanor, parlaments institucionals, reconeixements, espectacle i ball, en un ambient festiu i de convivència.
La Trobada de la Gent Gran esdevindrà, un cop més, un espai d’homenatge a totes les persones majors de 65 anys del municipi, posant en valor la seva trajectòria i la seva aportació a la societat. Un reconeixement al seu paper actiu en la vida comunitària de Martorell.
La regidora de Gent Gran, Montserrat Salas, afirma que “és un esdeveniment ja consolidat i molt estimat que, enguany, marcarà també l’inici de la 38a Setmana de l’Envelliment Actiu i la Gent Gran, amb activitats arreu del municipi i la participació de més de 1.600 persones. Una celebració per compartir, retrobar-se i gaudir de l’energia de la gent gran”.
Montserrat Salas, regidora de Gent Gran
A les 11.00h, s’obriran les portes de la Nau 1 i “es podrà gaudir de photocall i animació amb l’artista Lola Lao, fins les 13.45h”. Tot seguit se servirà el dinar de germanor amb fideuà, botifarra amb guarnició, postres, begudes, cava i cafè. Després dels parlaments i reconeixements, “es passarà a la Nau 2 on hi haurà l’espectacle de Zamba Show i ball sense pausa fins a ben tocades les 19.00h”.
“Les invitacions es poden recollir gratuïtament a diferents punts del municipi, com les oficines d’informació ciutadana i els esplais de la gent gran”, recorda Salas. Concretament, estan disponibles a l’Esplai Municipal de la Gent Gran de Buenos Aires (Av. Fèlix de Duran i Canyameres, 5 – 937 753 256), a l’Esplai Municipal de la Gent Gran de La Vila (C. del Mur, 2 – 937 755 604), al Complex Esportiu Vila (C. del Mestre Gomila i Reniu, 1 – 937 742 365), a l’Oficina d’Atenció del PMSAP Martorell (Plaça de la Vila, 27 – 937 740 069) i al Centre Integral d’Esports i Salut (CIES) (C. de Gelida, s/n – 937 742 626). Per obtenir la invitació, caldrà presentar el DNI.
Pel que fa a la mobilitat, “es comptarà amb un servei grautït d’autobús, des de les 10.30 a les 19.00h, així com amb transport adaptat per a les residències del municipi, amb l’objectiu de garantir que tothom hi pugui accedir amb comoditat i seguretat”, remarca la regidora Salas.
Montserrat Salas, regidora de Gent Gran
El recorregut inclourà punts com Ca n’Oliveres, la plaça Santa Anna, Martorell Enllaç, el carrer Francesc Carmona amb carrer Sant Sebastià, la plaça Frederic Duran, el Camí Fondo (Residència Sant Joan de Déu), el Centre Cultural, l’Esplai de Buenos Aires, la Residència Anoia, l’Esplai de la Vila, el carrer Montserrat amb carrer Gomis, i retorn a Ca n’Oliveres.
38a Setmana de l’Envelliment Actiu i la Gent Gran
L’esdeveniment marcarà enguany el tret de sortida dels actes de la 38a Setmana de l’Envelliment Actiu i de la Gent Gran, del 10 al 15 de maig. La regidora avança que inclourà prop d’una trentena d’activitats esportives a l’aire lliure, sessions de benestar com el qi-gong i el ioga, així com el tradicional circuit de salut, amb la col·laboració de l’Equip d’Atenció Primària, farmàcies i establiments com Barcelona Òptics, Òptica Sant Jordi i altres comerços locals”.
“També s’hi han previst activitats culturals i lúdiques, com jocs de taula, bingos, un nou grup de pràctica de sardanes, un festival de talents, sessions de la Universitat de l’Experiència, presentacions de llibres, el projecte ‘Receptes amb memòria’ i la posada en marxa del nou Cafè de Dones a la Biblioteca”
Segons destaca Salas, es tracta d’una setmana “pensada per fomentar el benestar, el coneixement, la participació i la convivència, i que evidencia la creixent implicació de les entitats i comerços de Martorell en favor del bon veïnatge i del suport a la gent gran”.
Montserrat Salas, regidora de Gent Gran
Així, les activitats arrencaran dilluns 11 de maig amb activitat física per a la gent gran, de 9.30 a 10.30h, al passeig de Catalunya, seguida d’una sessió de gimnàstica dolça, de 10.00 a 12.00h, a la plaça de Pompeu Fabra. A la tarda, a les 16.00h, s’inauguraran les exposicions de manualitats de l’Esplai de Buenos Aires i de pintura de Crecenci Rodríguez Navarro a l’Esplai de Buenos Aires. La jornada continuarà amb una tarda de bingo, de 17.00 a 18.00h, i una pràctica oberta de sardanes, de 18.30 a 19.30h, ambdues a l’Esplai de La Vila.
Dimarts 12 de maig hi haurà activitat física, de 10.00 a 11.00h, al passeig de Catalunya, jocs de taula, de 10.00 a 12.00h, a la Parròquia de Crist Salvador i una pràctica oberta de taitxí, de 10.00 a 11.00h, a la plaça de Lluís Rigalt. A la tarda, a les 16.45h, l’Auditori Joan Cererols acollirà una sessió especial de fotografia sobre els ponts de Martorell, seguida a les 18.00h d’una conferència sobre realitat virtual i augmentada dins la Universitat de l’Experiència.
El dimecres 13 de maig començarà amb activitat física, de 9.30 a 10.30h, al Parc de la Sínia. A les 11.00h, es farà una visita guiada a la Biblioteca Francesc Pujols per conèixer els seus serveis. Durant el matí, de 10.00 a 13.00h, es podrà participar en un circuit de salut amb revisions gratuïtes a l’Esplai de Buenos Aires. A la tarda, hi haurà escacs en línia a les 17.00h, una sessió oberta del programa ‘Lecxit’ també a les 17.00h a la Biblioteca, i ‘Cafè de Dones’, de 17.30 a 18.30h a l’Esplai de Buenos Aires.
El dijous 14 de maig, la jornada s’iniciarà amb activitat física, de 10.00 a 11.00h, al Parc de la Sínia i continuarà amb una sessió en línia, de 10.00 a 11.30h, sobre la soledat no desitjada dins el projecte ‘Nexes’. A les 11.00h, als estudis de Ràdio Martorell, el programa Martorelletres conversarà amb persones grans sobre les seves lectures preferides. A la tarda, hi haurà jocs de taula, de 15.30 a 17.30h, a la Parròquia Crist Salvador, música popular i havaneres amb danses, de 16.00 a 17.30h, a l’Auditori Joan Cererols, i una trobada de grups de ball, a les 18.00h a la plaça de Pompeu Fabra.
Finalment, el divendres 15 de maig oferirà diverses activitats com una sessió de Qi-gong, de 10.30 a 11.30h a l’Esplai de La Vila, i una demostració culinària ‘Receptes amb memòria’ a la mateixa hora al Centre Cultural. A la tarda, a les 17.30h, hi haurà una tarda de talents a l’Auditori Joan Cererols, i a les 18.30h, la Biblioteca Francesc Pujols acollirà la presentació del llibre Reconexión con tu ser. Vuelve a casa del metge Álvaro Guallar.







