‘Ja n’hi ha prou’ de Teatracció ajuda els alumnes martorellencs a prevenir les violències

1140
'Ja n'hi ha prou' Teatracció

Alumnes de 4t d’ESO dels instituts Maria Canela, Pompeu Fabra i Joan Oró, així com del Programa de Formació i Inserció-Pla de Transició al Treball (PFI-PTT) i de la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC) de Martorell, han assistit aquesta setmana a la representació de Ja n’hi ha prou de la companyia Teatracció, al Centre Cultural. L’obra ha tractat la prevenció de la violència en l’àmbit dels joves i adolescents: família, amics i escola.

L’activitat s’integra en el Pla d’Educació per la Salut (PES) del Pla Local de Joventut de l’Ajuntament de Martorell. “Coincidint amb els actes del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència Masclista, hem considerat oportú treballar aquest trimestre les violències en totes les seves vessants. El teatre és una manera de fer arribar millor el missatge a la gent jove i d’incentivar-los per detectar i prevenir aquestes situacions, quan abans millor”, ha dit la regidora de Joventut, Raquel Sans.

Raquel Sans, regidora de Joventut

Teatracció és una ONG de caràcter cultural i sense ànim de lucre constituïda per professionals vinculats als àmbits del teatre i l’educació. Està especialitzada en el teatre d’intervenció social i realitzen representacions teatrals per conscienciar els adolescents en temes com la sexualitat, les drogues, l’assetjament escolar o la violència de gènere

Montserrat Gil, membre de la companyia, ha explicat que l’obra Ja n’hi ha prou ha tractat “la violència en la vida familiar, contra les dones, entre iguals o bullying, els maltractaments per negligència i la influència dels mitjans de comunicació en la percepció de la violència”. L’obra ha representat la creació d’una família fins el moment en què el fill és jove i està amb els seus pares a taula a l’hora de dinar. A través de la conversa familiar s’introdueixen diferents situacions relacionades amb la violència.

Montse Gil, membre Teatracció

La proposta escènica fa servir un llenguatge atractiu, àgil i evocador, tot exemplificant situacions en les quals els joves es poden sentir identificats. Posteriorment, fan un debat amb els alumnes sobre la violència que els envolta i potencien la reflexió perquè els joves es puguin plantejar com actuar de forma adequada en situacions on les relacions familiars i entre iguals es tradueixen en “actes” que fan saltar les “alarmes”. L’objectiu és estimular al jove perquè sigui capaç de realitzar eleccions positives i pugui prendre decisions de manera responsable i autònoma davant situacions conflictives.