La mezzosoprano martorellenca, Anna Tobella, enceta l’any amb uns mesos replets d’actuacions en solitari, i també amb els tres grups dels quals hi forma part. En l’àmbit de la música contemporània i fusió és membre estable de dues formacions: el duet Blua Maro amb el guitarrista Eugeni Muriel, i Morphosis, ensemble amb el compositor Joan Bagés i l’elenc d’instrumentistes especialitzats en aquest estil. També és membre fundadora del grup Star Mamas, format per tres cantants femenines que actuen a cappella acompanyades pel ritme de la bateria. A més, realitza treballs en solitari i, recentment, ha treballat en la reconeguda òpera Madama Butterfly de Puccini al Palau de Congressos de Santander.
Les pròximes funcions que farà a Catalunya seran amb Morphosis l’11 de febrer a Terrassa, amb Star Mamas el 6 d’abril també a Terrassa, i amb el duet Blua Maro el 20 d’abril a Reus. Així, tal com explica Tobella, per al concert més proper amb Morphosis, “portarem un repertori titulat Mozart reload, basat en La Sonata de Mozart, però duta a terme amb música contemporània que compta amb un acompanyament orquestral i vocal que ho guarneix tot i a la vegada ho transforma”.
Tobella té clar que les xarxes socials són un component molt important actualment i, tal com afirma, “amb Star Mamas hi tenim una presència molt important, i ara estem acabades d’arribar a les plataformes digitals d’àudio. En aquesta agrupació tenim dues potes, no només es tracta de l’actuació en directe, sinó que també prenen molta importància els videoclips que anem publicant a YouTube i a d’altres plataformes, així com a les xarxes”.
Anna Tobella, mezzosoprano
Per a la preparació musical i escènica de les actuacions, Tobella explica que el treball es divideix en diferents fases: “Primer es du a terme un estudi personal del paper, que implica una bona lectura i comprensió del text i l’argument. Després, cal un gran treball tècnic i un repàs amb el repertorista, que et dona indicacions musicals per millorar la interpretació”.
Així, cada paper requereix de qüestions específiques de preparació. En concret, per al seu paper de Suzuki a Madama Butterfly, Tobella es va haver d’endinsar en el món japonés, “documentant-me molt sobre el comportament de les geishes, perquè la Suzuqui no és geisha, però ho havia estat, igual que la Madama Butterfly”, afirma Tobella.
“Vaig tenir la gran sort de coincidir amb la soprano que havia d’interpretar a la Madama Butterfly, que era japonesa i, a més, tenia molt estudiats els moviments de les personatges de l’obra. Ella em va donar moltes indicacions que van ser clau perquè posar en pràctica la gesticulació i el moviment corporal que exigia la interpretació, es transmet, fins i tot, en la manera de cantar”.
Anna Tobella, mezzosoprano
Anna Tobella és llicenciada en cant al Conservatori Superior de Música del Liceu, va debutar al Gran Teatre del Liceu l’any 2007 i a partir de llavors ha interpretat gran varietat de papers com Dorabella de Così fan tutte a Bilbao i a Saint Paul (USA), Sesto de La Clemenza di Tito a Istambul (Turquia), Melibea de Il viaggio a Reims a Pesaro (Itàlia) i Rosina de Il Barbiere di Siviglia a Oviedo, entre molts altres.
Durant la seva trajectòria professional ha estat àmpliament premiada en concursos internacionals de cant com ara el Jaume Aragall a Catalunya, el Riccardo Zandonai a Itàlia i el Concurs Internacional Tenor Viñas.