La soprano Sabrina García guanya el 5è Concurs de Cant Josep Palet

1191
Sabrina García, primer premi 5è Concurs Josep Palet

La soprano Sabrina García s’ha alçat amb el primer premi del 5è Concurs de Cant Josep Palet, la soprano Elena Zamudio ha quedat segona i la soprano Iria Souto tercera. La final del certament, organitzat per Joventuts Musicals de Martorell i la Regidoria de Cultura, s’ha celebrat aquest diumenge a l’Auditori Joan Cererols del Centre Cultural, amb la participació de 21 cantants lírics, entre els 18 i els 35 anys, de vuit nacionalitats diferents.

El primer premi del 5è Concurs Palet ha estat per a la soprano hispanocubana Sabrina García (2000) que ha guanyat 2.000 euros, una gira a la Xarxa de Músiques de Joventuts Musicals de Catalunya i una gira a la Red de Músicas de Juventudes Musicales de España. També l’estrena mundial d’una obra de la compositora Helena Cánovas Parés, amb el patrocini de la Fundació Francesc Pujols, i un concert al Cicle M’Clàssics de Martorell i un diploma acreditatiu.

“No m’ho esperava i estic molt contenta. Avui estava més nerviosa que a la semifinal, perquè aquí m’ho jugava tot, però he gaudit molt de l’experiència i esperao que el públic també hagi gaudit amb mi. El nivell de la resta de concursants ha estat molt alt i molt variat”, ha expressat la vencedora.

Sabrina García, primer premi

La soprano Elena Zamudio (1993) ha guanyat el segon premi dotat amb 1.000 euros, un concert al Cicle M’Clàssics de Martorell i un diploma acreditatiu. Zamudio ha revelat que està “contentíssima d’haver quedat entre les tres primeres posicions, ja que el nivell és molt alt i aquesta era la segona vegada que hem presentava al certamen”.

Elena Zamudio, segon premi

El tercer premi ha recaigut en la soprano Iria Souto (1997) dotat amb 500 euros, un concert al Cicle M’Clàssics de Martorell i diploma acreditatiu. “És una oportunitat i un reconeixement al treball fet. Estic feliç, ja que porto des dels 13 anys cantant i formant-me. Hi ha molta feina al darrera i la que em queda per recórrer. Aquest premi és un gran impuls per al talent jove”.

Iria Souto, tercer premi

Pel que fa als premis especials, el Premi al Millor intèrpret bel canto italià amb un diploma acreditatiu ha estat per a Sara Bermúdez. El Premi al Millor intèrpret de música catalana ha quedat desert. El Premi Espurnes Barroques, que dona dret a participar al festival homònim, ha estat per a Elena Zamudio. El Premi Amics Música de Valls ha estat per a Gabriel Mas, que s’ha endut un contracte per realitzar un concert en la programació dels Amics de la Música de Valls durant les properes temporades.

El Premi Victoria de los Ángeles, que atorga una masterclass i activitats formatives a la Fundació Victoria de los Ángeles i participació al festival LIFE Victoria, ha estat per a Sara Bermúdez. El Premi Joan Cererols ha quedat desert. El Premi 7 Portes portarà al guanyador, Gonzalo Ruiz, a fer un concert al cicle Sopars Lírics del restaurant 7 Portes.

El Premi Acadèmia Concertante, que dona una beca per participar a una classe magistral amb el tenor Raúl Giménez a l’Acadèmia, ha estat també per a Gonzalo Ruiz. El Premi Amics de l’Òpera de Sabadell, amb un contracte per participar en una de les produccions de l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell, ha estat per a Sabrina Garcia. El Premi del públic, amb diploma acreditatiu, ha anat a parar a Marina Cuesta.

El Premi Museu de la Música de Barcelona ha estat per a Aina Martín, amb un contracte per participar a la programació del Museu de la Música de Barcelona acompanyat per un dels millors intèrprets de música amb instruments històrics del museu.

Els finalistes han hagut de fer una intervenció d’un màxim de 20 minuts on havien de cantar obligatòriament dues àries d’òpera i una tercera peça cançó o oratori. Totes les obres s’havien d’interpretar sense partitura.

Tot plegat ho ha avaluat un jurat composat per les sopranos Mirna Lacambra i Marta Mateu, l’assistent artística Leticia Martín, el tenor Josep Bros, la compositora Helena Cànovas, el veterà crític musical Roger Alier i el crític d’òpera Jordi Maddaleno.