L’app ésMartorell suma 214 usuaris els primers nou mesos de funcionament

1206
Nova app ésMartorell
Nova app ésMartorell

ésMartorell, l’aplicació per a mòbils de l’Ajuntament de Martorell que permet notificar incidències a la via pública, ha registrat 214 usuaris i 1.460 incidències, en els primers nou mesos de funcionament. L’eina es va posar en marxa l’abril passat per a Android i, uns mesos més tard, per als dispositius iOS.

El regidor de Promoció Econòmica, Comerç, Turisme, Règim Interior i Noves Tecnologies, Lluís Amat, ha valorat positivament el nombre d’usuaris que han descarregat l’app, “tenint en compte que no fa ni un any que està en funcionament, i que els primers mesos van servir per corregir deficiències i fer algunes millores”. El regidor ha incidit que “de les 1.460 incidències obertes, un 90% ja estan tancades i solucionades”.

Lluís Amat, regidor de Noves Tecnologies

Per categories, s’han registrat 259 avisos d’enllumenat públic; paviments a la via pública (228); mobiliari urbà i jocs infantils (203); jardineria i arbrat (112); neteja viària (107); senyals i semàfors ( 99); recollida de residus i contenidors (96); xarxa aigua i clavegueram (89); plagues d’insectes, rosegadors i coloms (59); grafits, pintades i cartells (38); transport urbà, marquesines i parades (12); animals abandonats (1); recollida de mobles i efectes (5); retirada de vehicles (27), i altres (125).

Lluís Amat, regidor de Noves Tecnologies

Per zones, els usuaris han comunicat 287 incidències del barri de Torrent de Llops; La Vila (235); Can Carreras (199); Buenos Aires i El Pla (159 cadascun); Camí Fondo (155); Les Bòbiles (96); Can Cases (82); Verge del Carme (23); Polígon La Torre (11); Pou del Merli (10); Can Bros (6); Polígon Congost i SEAT (4 cadascun); Polígon Can Bros (3); Polígon Can Cases-Can Sunyol (2), i altres ubicacions (24).

Lluís Amat, regidor de Noves Tecnologies

L’app permet notificar les incidències de manera ràpida, fer-ne el seguiment des del mòbil i rebre avisos sobre via pública en temps real. A través d’aquest mecanisme, es pot denunciar qualsevol desperfecte urbà amb una foto geocalitzada que arriba al departament municipal corresponent per tal de fer la intervenció convenient. Finalment, es notifica que l’afectació ja està solucionada.

També funciona com a canal per informar als martorellencs sobre incidències a la via pública que poden afectar la mobilitat o sobre informació de servei. Tot d’una manera fàcil i intuïtiva.

L’aplicació es pot descarregar gratuïtament des de l’App Store i Google Play. Aquesta va ser la proposta més votada pel Consell d’Infants en els Pressupostos Participatius de 2017.