L’Escola José Echegaray rep la visita de la ‘coach’ matemàtica Amy Bride

439

L’Escola José Echegaray va rebre el passat 24 de febrer la visita d’Amy Bride, coach de matemàtiques de la Universitat de Boston (EUA). Bride és la representant de les escoles públiques d’Andover (Massachusetts) i està visitant escoles de tot món per poder aplicar noves metodologies en l’aprenentatge de les matemàtiques als Estats Units. L’Echegaray ha estat un dels centres seleccionats de tota Catalunya.

La directora de l’Escola José Echegaray, Cristina Dalmau, ha explicat que “primer va visita el centre per tenir-ne una visió global i li vam explicar com treballem les matemàtiques, que és amb base neurocientífica, sempre partint d’aquesta arrel més manipulativa per poder anar a la més abstracta i al treball sistemàtic de les diferents operacions”.

En la seva visita a centres escolars de Catalunya, Bride s’ha centrat en els alumnes de 4t de primària, per això va visitar una de les classes de matemàtiques d’aquest curs. “Aquell dia feien treball per racons i li va agradar molt aquesta experiència més vivencial”, apunta Dalmau.

Cristina Dalmau, directora Escola José Echegaray

“Sobretot, es va fixar en un racó on treballaven les unitats numèriques a través del cos. Tenien representades les diferents unitats amb ampolles i els nens i nenes havien de posar cèrcols a cada ampolla, en funció del número que la mestre els anava dient”. “Va veure molt significatiu aquest treball d’estimulació per després poder fer l’abstracció”, assegura.

La directora valora molt positivament la vinguda de Bride “perquè també vam poder compatir com treballen ells a EUA. Hi ha moltes maneres de fer les coses i moltes d’interessants. Ens fa molta il·lusió pensar que potser algunes de les coses que ha vist a la nostra escola properament les aplicaran a EUA”.

Cristina Dalmau, directora Escola José Echegaray

Viatjar a Àfrica, Àsia i Europa ha ajudat Amy Bride a veure la necessitat d’una major conscienciació global en l’educació per crear un entorn d’aula en el qual tothom senti realment un sentiment de pertinença. Abordar aquesta necessitat d’una major sensibilització global a les escoles dels Estats Units és la base del seu últim projecte: descobrir, aprendre i compartir pedagogies contemporànies eficaces i innovadores i plans d’estudi que infonen perspectives de tot el món.

El seu objectiu és recopilar idees de diversos països per augmentar la comprensió cultural a través de l’aprenentatge de professors i estudiants sobre les principals pràctiques acadèmiques i docents, els valors socials, la diversitat i la inclusió. Altres àmbits d’interès són la justícia, l’equitat i la llibertat. Vol convertir-se en una aprenent mundial que experimenti què és participar en un entorn estranger, aprendre diferents pràctiques docents i saber-ne més sobre els reptes als quals s’enfronten els estudiants.