Com ja és tradició nadalenca, Martorell acollirà una nova edició del concert ‘Nadal amb els clàssics’, que enguany arriba a la seva 11a edició. El concert tindrà lloc diumenge 4 de gener, a les 12.00h, a l’Església de Crist Salvador (plaça de Pompeu Fabra), tot just després de la missa, amb entrada a taquilla inversa. Una proposta cultural i musical que combina qualitat artística, tradició i esperit nadalenc.
El concert anirà a càrrec del Leipzig Ensemble, format per la soprano martorellenca Carme Miró, la violoncel·lista esparreguerina Muntsa Sitjà i l’organista i pianista Mercè Sanchís, també d’Esparreguera. El programa combinarà obres de compositors clàssics com Cererols, Bach o Händel, amb un repertori de nadales tradicionals.
Segons explica Carme Miró, interpretaran “nadales populars d’origen alemany, francès, italià, anglès i també d’autors americans”. A més, s’hi inclouran peces del patrimoni català i estatal, com Nit de vetlla, una cançó catalana antiga, o En Belén tocan a fuego, popular de Burgos. Miró destaca el vincle entre el Nadal i la creació artística: “El naixement de Jesús ha inspirat molts artistes en totes les èpoques. Ho veiem en les pintures, la poesia i la música. Moltes d’aquestes poesies han esdevingut veritables meravelles musicals, amb paraules i melodies que han passat a formar part de la cultura popular i que portem al nostre ADN”.
Carme Miró, soprano
Leipzig Ensemble és una formació amb una clara vocació litúrgica i pedagògica. “Com a formació fem diversos concerts durant l’any, amb diferents programes i repertoris, normalment en esglésies, perquè necessitem un orgue i el nostre repertori és bàsicament de l’època del Barroc”, explica Miró.
Carme Miró, soprano
“Per a nosaltres, fer aquest concert anual de Nadal a Martorell suposa una tradició i una fidelitat”, assenyala la soprano. El grup es va estrenar a Santa Maria de Martorell l’any 2015, i enguany actuarà a Crist Salvador, “on esperem oferir una experiència molt maca”.
“Aquest concert l’organitzen les Parròquies de Martorell, gràcies a Mossèn Francesc Tirado, que en va ser l’impulsor. Li agraïm molt, perquè així els martorellencs tenen la possibilitat d’apropar-se d’una manera més fàcil als concerts de música clàssica”, apunta Miró.
Carme Miró, soprano
La formació va néixer l’any 2014, inspirada en la música litúrgica que conserva el seu espai original en les celebracions de les esglésies protestants i catòliques del centre d’Europa. Pren el nom de Leipzig, ciutat estretament vinculada a Johann Sebastian Bach i a la seva tasca musical a la Thomaskirche. L’objectiu del conjunt és apropar i fer gaudir el tresor musical dins les esglésies i contribuir a instaurar aquesta tradició també al nostre territori.







