L’OMIC ajuda els martorellencs que desitgen reclamar la devolució de les clàusules sòl

736

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) reforça l’atenció a les famílies interessades en reclamar la devolució de les clàusules sòl. L’Ajuntament de Martorell respon així l’increment produït els darrers mesos de sol·licituds d’informació sobre aquesta i altres despeses relacionades amb el pagament de les hipoteques.

L’objectiu del reforç d’aquest servei de l’OMIC és que els martorellencs afectats per l’abús de les clàusules sòl disposin de la millor informació i assessorament per reclamar els seus drets i recuperar els diners que els hagin cobrat injustament, en un màxim de tres mesos, sense costos afegits i sense haver de recórrer als tribunals.

“A l’OMIC farem tots els tràmits, gratuïtament, els afectats no hauran de fer res més que venir amb la còpia del préstec hipotecari i nosaltres farem la reclamació a les entitats financeres, que tenen l’obligació de retornar aquests diners en com a màxim tres mesos”, ha explicat l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa.

“Estem molt sensibilitzats amb tots els ciutadans que han patit, dins dels seus préstecs hipotecaris, una clàusula sòl”, ha declarat l’alcalde. “I per això arran de la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, que determina la retroactivitat en la devolució d’aquestes clàusules definint-les com a clàusules abusives, i que ha derivat en un decret llei, reforcem el servei que ja oferia l’OMIC, perquè tots els martorellencs afectats puguin reclamar”.

Aquestes reclamacions tenen com a base jurídica una sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, que determina la retroactivitat de la devolució d’aquestes clàusules. Una sentència que el Consell de Ministres ha adaptat amb el Reial decret Llei 1/2017, de 20 de gener, de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules sòl.

“La importància de la sentència és que recalca que ha de ser amb efectes retroactius, des de la inclusió d’aquesta clàusula en el préstec hipotecari”, ha insistit Fonollosa, que convida tots els martorellencs afectats per aquestes clàusules a dirigir-se a l’OMIC i demanar assessorament perquè puguin recuperar els seus diners.

L’OMIC és un servei municipal d’atenció directa i gratuïta que informa sobre els drets i les obligacions de consumidors i usuaris. Des de 2012 aquest servei ha atès nombroses consultes sobre hipoteques i, cada vegada més, sobre la incidència de les clàusules en els préstecs hipotecaris. Així doncs, aquest servei seguirà atenent tothom que ho necessiti a l’oficina de la plaça de la Vila, 46, baixos (de 10.30 a 14h i de 15 a 19h, de dilluns a divendres).