Martorell acollirà la major concentració de motos del model ‘Tralla 101’

2050
Presentació de la Trobada 'Tralla 101' de Bultaco

L’Associació de Motos Clàssiques i Antigues de Martorell (AMCAM) i els Amics dels Vehicles Clàssics i Antics de Felanitx (Mallorca) ultimen els detalls per a la celebració, aquest diumenge, de la 9a Concentració Nacional de Bultaco Tralla 101. La festa començarà pels volts de les 08.00h a Ca n’Oliveres, i inclourà una ruta en moto de 101 quilòmetres i un dinar de germanor. Ja hi ha més d’una vuitantena de motos inscrites.

La recepció i inscripció dels participants a Ca n’Oliveres s’obrirà a les 08.00h, i a les 09.30h començarà una ruta motorística de 101 quilòmetres en direcció al Parc Natural de la Muntanya de Montserrat i el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. La comitiva farà aturada de descans cap a les 11.15h a La Pastora i anirà retornant cap a Martorell.

Artur Valls, membre d’AMCAM i responsable local de la Trobada, explica que en arribar a la nostra població, pels volts de les 12.35h, “pararem al Pont del Diable i farem una fotografia de tots els participants”. Cap a les 13.00h es farà un tomb per Martorell i es retornarà a Ca n’Oliveres, on hi haurà “exposició de les motos, vermut, dinar i capítol de parlaments”.

Artur Valls, membre d'AMCAM

Mario Céspedes, membre de l’AMCAM, explica que s’està a prop de l’objectiu “de portar fins aquí 101 motos d’aquest model” -diumenge passat es fregava la vuitantena- i que “hi haurà una representació important del món de Bultaco, tant de la família, ex pilots, i ex enginyers”. També destaca que des de l’entitat “estem molt contents de poder tornar a organitzar-ho a Martorell” com ja va passar el 2018, una 6a Trobada que va congregar 47 exemplars.

Mario Céspedes, membre d'AMCAM

“La moto de doble vida”

La Tralla 101 va ser un model de motocicleta de turisme de la marca catalana Bultaco, pensada i feta entre 1959 i 1963. Se’n van fabricar 3.953 exemplars i va ser molt ben valorada per l’aspecte i les prestacions, ja que permetia assolir els 115 Km/h amb una cilindrada de 125 cc. Per a Xisco Sirer, secretari dels Amics dels Vehicles Clàssics i Antics de Felanitx, “va ser un model molt avançat, que tant servia per anar a la feina com per a fer un poc de competició els caps de setmana. Va rompre motllos en el motociclisme i per això se la va denominar ‘la moto de la doble vida'”, Així ho explicava en la presentació de l’acte, fet el 8 d’abril a l’Enrajolada.

Xisco Sirer, secretari dels amics dels Vehicles Clàssics i Antics de Felanitx

El fundador de Bultaco, Francesc Xavier Bultó -conegut popularment com Paco Bultó o ‘Don Paco’- va rebre l’encàrrec de fer una nova moto i en vuit mesos va tenir-la enllestida. “L’equip d’enginyers li va proposar al meu pare de fer una nova moto i va acceptar. Es van tancar a la masia dos mesos, partint de zero i d’un paper en blanc i va sorgir aquesta moto Tralla 101, icònica per a la marca”, destacava el Joan Bultó, un dels fills del fundador de Bultaco i també present a la jornada.

Joan Bultó

Els orígens de l’esdeveniment es remunten a l’any 2012, quan els Amics dels Vehicles Clàssics i Antics de Felanitx van descobrir que a la seva localitat hi havia 13 exemplars d’aquest històric model. A partir d’aquí, van mostrar la idea de fer una trobada i estendre-la a tot l’àmbit peninsular. Fruit d’una d’aquestes cites, van conèixer integrants de l’AMCAM i van començar a col·laborar plegats, portant la 6a Trobada a Martorell.

PROGRAMA DE LA 9A TROBADA NACIONAL DE LA TRALLA 101 A MARTORELL