Neix un nou CUEME per fomentar la cultura emprenedora a l’escola a més de 200 alumnes

52

El Centre de Promoció Econòmica del Molí Fariner ha acollit aquest matí la presentació del 12è programa CUEME -Cultura Emprenedora a l’Escola-, que impulsen la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Martorell. A la sessió, els alumnes han conegut el projecte, han conegut els seus padrins i han après a constituir una cooperativa. Hi participaran 192 alumnes de 5è de Primària de les escoles José Echegaray, Mercè Rodoreda, La Mercè i Vicente Aleixandre, i una vintena d’alumnes d’ESO d’El Pontarró.

A la sessió s’ha presentat el projecte amb el suport d’una galeria d’imatges i un vídeo del curs passat. Els nous cooperativistes han après a sol·licitar un NIF, a presentar els estatuts i a inscriure la cooperativa al Llibre de Registre, i han conegut els seus padrins, els emprenedors que els ajudaran fins a final de curs, el proper juny.

El CUEME fomenta la cultura emprenedora entre els infants i els explica “com va l’economia. Al llarg del curs anireu veient i aprenent com es crea una empresa. Sabreu com funciona, com es munta i quins problemes pot tenir”, ha destacat l’alcalde Xavier Fonollosa en la seva intervenció. Per Fonollosa, “està molt bé que sapigueu de què va l’economia i com funciona una empresa, perquè de ben segur que molts dels vostres pares i mares treballen en una d’elles o bé n’han constituït una i son autònoms”.

Reproductor d'àudio
Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell

En aquesta mateixa línia s’ha expressat la tècnica de Promoció Econòmica de l’Ajuntament Carme Moles, qui ha destacat que “sensibilitzar nens de 10 i 11 anys envers els valors de l’emprenedoria dona sentit a tota la feina que fem des del Molí Empresa amb tots els emprenedors i les empreses”.

Per Moles, el CUEME ” és un projecte que ens fa molta il·lusió. Ja des del moment en què el vam conèixer, ara fa 12 anys, vam dir de portar-lo a Martorell”.

Reproductor d'àudio
Carme Moles, tècnica de Promoció Econòmica

L’alumnat participant crearà i gestionarà una cooperativa escolar durant un curs escolar amb el suport dels professors de les seves escoles, de l’administració local -el personal del Centre de Promoció Econòmica del Molí Empresa-, les empreses i altres entitats del poble.
Una de les figures importants que orientarà als infants seran els padrins, emprenedors molt vinculats al Molí Empresa perquè hi han constituït els seus negocis, i que porten anys participant del CUEME.

L’alcalde ha anunciat que “al final del curs ens tornarem a trobar padrins, alumnes, i professors i professores i ens explicareu com ha anat l’experiència. Als companys que ja l’han feta els ha encantat, s’ho han passat molt bé i han après molt”.

Reproductor d'àudio
Xavier Fonollosa, alcalde de Martorell

Moles ha presentat als alumnes què és un CUEME, què és una cooperativa -tipus d’empresa de propietat conjunta i gestió democràtica-, qui pren les decisions a les societats cooperatives, com es distribueixen els beneficis i el valor social que aporten en la contribució a millorar l’entorn, l’escola, el barri i el poble.

Ha posat en valor que les cinc escoles “ja fa dos cursos que prenen part del CUEME”. El José Echegaray comptarà amb dues cooperatives i el suport del padrí Igna Mariño (Nomad Salud). Marta Álvarez (Pick Chick MEC) serà la padrina de les dues cooperatives del Mercè Rodoreda. Maria Rodríguez (Infinitament) ho serà dels 20 joves d’ESO adaptada de la cooperativa d’El Pontarró. La Mercè tindrà dues cooperatives apadrinades per Albert Guiu (Lagranel Drogueria ecològica), i l’Escola Vicente Aleixandre comptarà amb dues cooperatives i Michael Mandahl i Melodie (Sirius School) de padrins.
Moles ha emfasitzat que “Martorell és l’únic ajuntament de la província de Barcelona que inclou una escola d’educació especial dins del CUEME”.

Reproductor d'àudio
Carme Moles, tècnica de Promoció Econòmica

A partir d’ara es posa en marxa un calendari d’activitats molt variades: un taller de creació de logotip i imatge corporativa; un taller d’estudi de mercat; una visita a l’Ajuntament per sol·licitar una activitat que implica ocupació a la via pública; una visita del padrí o padrina a l’aula per valorar la producció; un taller per a famílies; un taller de ràdio a l’escola per preparar una falca; una visita a Ràdio Martorell i un taller d’etiquetatge i d’escaparatisme.