Renfe ha adjudicat el contracte per al subministrament, instal·lació i manteniment dels equipaments de sistemes d’informació al viatger a estacions de Rodalies de Catalunya, entre elles la de Martorell. L’adjudicació s’ha fet per un import de 7.250.643,86 euros (IVA inclòs) a la UTE Inetum España-Deimos Space.
Amb aquesta actuació, en el marc del pla ‘Transformem Rodalies’, Renfe renovarà, en primer lloc, els sistemes d’informació de 31 estacions que tenen una antiguitat superior als 15 anys, cosa que fa que els equips no puguin oferir totes les funcionalitats actuals i presentin problemes de recanvis i encariment en el manteniment.
En aquest cas, les estacions beneficiades per la inversió seran la de Martorell i també Aeroport, Arenys de Mar, Balenyà-Els Hostalets, El Clot, Blanes, Calella, Castelldefels, El Prat, Granollers-Canovelles, Gualba, Hostalric, La Garriga, La Granada, La Sagrera-Meridiana, L’Arboç, L’Hospitalet de Llobregat, Maçanet Massanes, Mataró, Molins de Rei, Montmeló, Plaça de Catalunya, Riells i Viabrea, Sabadell Nord, Sant Vicenç de Calders, Santa Perpètua de Mogoda, Terrassa-Est, Tordera, Vic, Viladecans i Vilanova i la Geltrú.
D’altra banda, en 14 estacions amb alt volum de viatgers, es renovaran els sistemes per tal de poder incrementar la funcionalitat en la informació a subministrar als viatgers, per exemple, sobre l’ocupació dels trens. Són les estacions de Arc de Triomf, El Clot, Castelldefels, Cerdanyola del Vallès, Gavà, La Sagrera-Meridiana, L’Hospitalet de Llobregat, Mataró, Plaça de Catalunya, Sabadell-Centre, Sabadell Nord, Sant Feliu de Llobregat, Terrassa i Vilanova i la Geltrú.
Finalment, s’aprofitaran les obres de construcció o remodelació d’estacions per instal·lar els nous sistemes. L’actuació contempla el subministrament, instal·lació i manteniment per a l’equipament de sistemes d’informació integrats en els sistemes centralitzats del nucli: Elements de megafonia, formats per amplificadors de veu. Elements de visualització, formats per teleindicadors i monitors. Equips d’interfonia dotats de dispositius per permetre la comunicació de persones amb problemes auditius.
Així, la companyia està treballant per millorar la informació als viatgers en temps real, de manera simultània en estacions i per múltiples canals de comunicació, invertint en equips amb noves prestacions tecnològiques que, a més, garanteixen la seguretat informàtica.
Aquesta actuació respon a una de les palanques en què es basa el ‘Pla Estratègic de Renfe’, com és l’impuls a la transformació digital; i a un dels seus pilars, consistents en situar el client, la seva informació, comoditat i seguretat, al centre de totes les decisions de la companyia. El finançament d’aquests treballs s’emmarquen en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència NextGenerationEU.