SEAT aconsegueix els millors resultats financers de la seva història en el primer semestre de 2024

470
Foto: SEAT

SEAT segueix el seu camí cap a la rendibilitat sostenible en el primer semestre de 2024 i ha aconseguit els resultats financers més alts de la seva història entre gener i juny, impulsats pel creixement del volum de les marques CUPRA i SEAT, juntament amb millores en l’eficiència.

La companyia ha registrat un benefici operatiu de 406 milions d’euros, un 9,4% més que en el mateix període de l’any anterior (371 milions d’euros), mentre que la rendibilitat sobre les vendes també ha augmentat i ha aconseguit el 5,2% (+0,2 p.p. enfront del primer semestre de 2023). Els ingressos de SEAT han aconseguit els 7.752 milions d’euros, la qual cosa representa un increment del 4,6% respecte a l’any anterior (7.411 milions d’euros).

“Els esforços per millorar el nostre bon acompliment ens han portat a obtenir els millors resultats de la nostra història en el primer semestre de l’any, un assoliment notable en el context actual”, ha afirmat Wayne Griffiths, CEO de SEAT i CUPRA.

“Tant la marca SEAT com CUPRA són més fortes que mai i continuen augmentant els seus lliuraments. A mesura que accelerem en el nostre camí cap a l’electrificació, estem ampliant la nostra gamma amb l’arribada de nous models enguany”, ha continuat.

“El camí de SEAT cap a la rendibilitat sostenible continua amb el millor benefici operatiu i els majors ingressos i rendibilitat sobre les vendes registrats en un primer semestre en la història de la companyia”, ha explicat David Powels, vicepresident de Finances i IT de SEAT.

“No obstant això, el context extern i el marc competitiu anticipen mesos molt exigents. Per a aconseguir els nostres objectius, hem de centrar-nos encara més en les prioritats estratègiques: gestionar els ingressos i millorar l’eficiència”, ha afegit.

L’augment continu dels lliuraments de les marques CUPRA i SEAT ha impulsat el creixement sostingut dels resultats financers de SEAT. La companyia ha lliurat un total de 297.400 cotxes entre gener i juny, un 13,8% més que en el primer semestre de l’any anterior (261.400).

Les vendes de vehicles electrificats han crescut fins a les 45.900 unitats, un 36,1% més que en el mateix període de 2023 (33.800), impulsades per l’èxit a alça dels vehicles híbrids endollables de la companyia.

CUPRA continua batent rècords i ha registrat el millor primer semestre de la seva història amb el lliurament de 125.700 cotxes, la qual cosa suposa un augment del 17,2% respecte a 2023 (107.300). L’èxit de la marca l’ha portat a aconseguir els 27.500 lliuraments al juny, una xifra sense precedents. Des de la seva creació en 2018, CUPRA ha venut més de 650.000 cotxes i ha impulsat contínuament els resultats de SEAT.

El CUPRA Formentor continua sent el model més popular de la companyia, amb 61.700 unitats lliurades en els primers sis mesos de l’any. Li segueix la família CUPRA Leon, que ha registrat 36.000 lliuraments, un 59,8% més respecte a 2023. S’espera que l’arribada de les noves versions de tots dos models reforci encara més la posició de la marca a Europa, on Alemanya s’ha mantingut com el millor mercat amb 42.000 cotxes lliurats (+30%), seguida del Regne Unit (13.900; +22%) i Espanya (12.900; +13%).

La marca SEAT es consolida com una palanca fonamental per a la companyia i manté el seu creixement de doble dígit. Entre gener i juny, SEAT ha lliurat 171.700 vehicles, un 11,4% més que en el mateix període de l’any anterior (154.200).

L’icònic SEAT Ibiza, que enguany celebra el seu 40 aniversari, lidera les vendes de la marca amb 56.300 unitats lliurades (+29%), seguit del SEAT Arona amb 50.400 lliuraments. Espanya continua sent el principal mercat de la marca (36.200; +2%), seguit d’Alemanya (35.200; +26%) i el Regne Unit (21.300; +34%).