SEAT i el Grup Volkswagen han anunciat aquest dimecres la intenció de mobilitzar més de 7.000 milions d’euros per desenvolupar el vehicle elèctric. El programa Future: Fast Forward inclouria l’electrificació de les plantes de Martorell i Pamplona, i la instal·lació d’una fàbrica de bateries a Sagunt (València). Tots els plans i les inversions estan encara subjectes a l’assignació final dels fons del PERTE.
Wayne Griffiths, president de SEAT, ha dit que “Future: Fast Forward té el potencial de transformar la indústria espanyola de l’automòbil i democratitzar la mobilitat elèctrica a tot Europa. Els més de 7.000 milions d’euros que el Grup Volkswagen i SEAT mobilitzaran per a aquest projecte representarien la inversió industrial més gran de la història d’Espanya”.
Wayne Griffiths, president de SEAT
L’objectiu del Grup Volkswagen i SEAT és electrificar l’estat espanyol mitjançant la creació d’un hub europeu de mobilitat elèctrica i la construcció d’un centre de producció de bateries i un ecosistema local complet.
“Estem disposats a invertir més de 7.000 milions d’euros juntament amb proveïdors externs per a l’electrificació de les nostres plantes de Martorell i Pamplona, i localitzar la cadena de valor de la producció de bateries elèctriques a València”, ha dit Thomas Schmall, membre del Consell d’Administració de Volkswagen AG, responsable de Tecnologia i president del Consell d’Administració de SEAT.
La primera fita ha de ser el resultat positiu de la presentació del PERTE i la finalització dels permisos. “A València, fabricarem ni més ni menys que la propera generació de cèl·lules: una fàbrica estandarditzada, que produirà la innovadora cèl·lula unificada de Volkswagen i s’abastirà d’energia renovable, cosa que permetrà una producció de bateries sostenible. La planta també crearà un efecte d’arrossegament al llarg de tota la cadena de valor de les bateries a Espanya i més enllà del país”, ha explicat Schmall.
CUPRA ampliarà la seva gamma amb un nou SUV electrificat
La marca ampliarà el 2024 la seva gamma de vehicles electrificats amb un SUV completament nou, pertanyent al competitiu segment SUV compacte. El nou model tindrà una longitud d’uns 4,5 metres, cosa que permetrà als equips de disseny i enginyeria desenvolupar un SUV amb les proporcions perfectes per ser altament competitiu en el desafiant del segment i incorporar l’essència de la marca CUPRA .
A la seva oferta mecànica integrarà motoritzacions electrificades mHEV (Mild Hybrid) i PHEV (híbrida endollable). Aquesta última es beneficia d’una tecnologia de nova generació que permetrà assolir una autonomia de prop de 100 quilòmetres en mode totalment elèctric. El nou SUV electrificat es produirà juntament amb l’Audi Q3 Sportback a la planta de Györ, Hongria, a partir del 2024.
El nou SUV és un dels quatre nous models que s’incorporaran a la gamma CUPRA els propers anys. El 2024, el CUPRA Tavascan i el nou SUV arribaran al mercat, seguits pel vehicle elèctric urbà el 2025, i un model addicional. El 2022, CUPRA planeja duplicar les vendes, duplicar la xarxa comercial i duplicar la facturació fins als 5.000 milions d’euros, així com duplicar el nombre de CUPRA Masters i CUPRA City Garages a tot el món.
El president de SEAT S.A. ha explicat que la companyia necessita transformar-se en una organització més robusta i sostenible, augmentant-ne la competitivitat i la rendibilitat: “La sostenibilitat futura de la nostra empresa passa pel creixement de CUPRA. Veiem la nostra nova marca CUPRA com la palanca per millorar la rendibilitat i hem de posar tots els nostres esforços pel seu creixement”, ha dit Griffiths.
Wayne Griffiths, president de SEAT
2021: un any inesperat
Els resultats financers de l’empresa el 2021 han estat marcats per la incertesa i l’escassetat mundial de semiconductors, que va impedir SEAT aconseguir la recuperació que esperava. Això va provocar una pèrdua considerable de volum de producció, un impacte negatiu a les vendes, i un resultat operatiu negatiu de -371 milions d’euros (2020: -418 milions d’euros). El resultat després d’impostos va ser de -256 milions d’euros (2020: -194 milions d’euros) i la facturació va augmentar fins a 9.256 milions d’euros (+5,4%), mentre que l’ingrés mitjà per vehicle va assolir els 16.850 euros per cotxe, gairebé 480 euros per vehicle més que el 2020.
Tot i l’entorn negatiu i les pèrdues, la marca amb seu a Martorell continua amb una ambiciosa aposta per la inversió, destinant més de 900 milions d’euros en R+D, fet que suposa un augment del 7% respecte al 2020.
L’escassetat mundial de semiconductors va limitar la producció i la capacitat de SEAT per satisfer l’elevada demanda de les marques SEAT i CUPRA, que va tornar als nivells anteriors a la pandèmia. Les entregues de la companyia van créixer més del 10%, de 427.000 a 471.000 cotxes, impulsades per CUPRA i la demanda de models electrificats.
CUPRA va triplicar les vendes, arribant gairebé als 80.000 cotxes, i la facturació va créixer de 932 milions d’euros el 2020 a gairebé 2.200 milions d’euros el 2021. Les vendes de la marca SEAT van superar els 391.000 cotxes. Això representa un descens del 2% respecte del 2020, a causa de l’escassetat de semiconductors. En conjunt, les vendes de vehicles elèctrics i híbrids CUPRA i SEAT es van quadruplicar i van créixer de 15.000 a 61.000 cotxes.