SEAT llançarà sis models elèctrics i híbrids endollables fins al 2021

816
Presentació anual resultats SEAT
Presentació anual resultats SEAT

SEAT ha presentat avui la seva estratègia elèctrica que, fins a principis de 2021, inclourà sis models elèctrics i híbrids endollables. La versió elèctrica del Mii i el-Born seran els dos primers models 100% elèctrics de la marca, mentre que la nova generació del León i el Tarraco comptaran amb una versió híbrida endollable. El CUPRA León i el CUPRA Formentor també disposaran d’una variant híbrida endollable. El CEO de SEAT, Luca de Meo, també ha anunciat avui durant la presentació anual de resultats de la companyia que el CUPRA Formentor, el nou CUV que va revelar en el Saló de Ginebra, es fabricarà a Martorell.

Per primera vegada en la història de la companyia, SEAT desenvoluparà una nova plataforma de vehicles en col·laboració amb la marca Volkswagen. Es tracta d’una versió més petita de la Plataforma Modular de Propulsió Elèctrica (MEB) sobre la qual es fabricaran diferents vehicles d’uns 4 metres de diferents marques, entre elles SEAT. La nova plataforma té com a objectiu desenvolupar vehicles elèctrics assequibles, amb un preu d’entrada per sota dels 20.000 euros. Més de 300 d’enginyers altament qualificats participaran en aquest projecte.

El CEO de la companyia, Luca de Meo, ha afirmat que “SEAT té ara un rol més clar en el Grup Volkswagen i, gràcies als resultats obtinguts, hem obtingut l’assignació de la nova plataforma de vehicles elèctrics”. “Per primera vegada, el Centre Tècnic de SEAT desenvoluparà una plataforma que podrà ser utilitzada per altres marques a tot el món”, ha afegit.

Luca de Meo, CEO de SEAT

El CEO del Grup Volkswagen, Dr. Herbert Diess, ha destacat que “SEAT és un pilar fonamental dins del Grup Volkswagen assumint cada vegada més responsabilitat. Els assoliments d’aquest any posen de manifest el potencial de SEAT per a aprofitar oportunitats de creixement i obrir nous mercats.

Dr. Herbert Diess, CEO del Grup Volkswagen

Dr. Diess ha afegit que “el projecte de la plataforma per a vehicles elèctrics petits és un gran pas endavant per a aconseguir una mobilitat elèctrica encara més assequible. SEAT farà realitat el primer cotxe elèctric especialment dissenyat per a trajectes urbans”.

2018, el millor any de la història de SEAT

SEAT va obtenir en 2018 els millors resultats de la seva història. El benefici després d’impostos va créixer fins als 294 milions d’euros, un 4,6% més que un any abans (281). El benefici operatiu va augmentar un 93,2% i es va situar en 223 milions d’euros (2017: 116) i el volum de negoci va aconseguir els 9.991 milions d’euros, un 4,6% més que el resultat de 2017 (9.552). Tots els registres van establir nous rècords històrics. En els últims cinc anys, la facturació de SEAT ha crescut un 33%.

En paraules de Luca de Meo, “2018 va ser el millor any en la història de SEAT. Tenim una gamma de models en els segments més rellevants i rendibles, que ens ha portat a convertir-nos en una de les marques que més ha crescut a Europa en els últims tres anys. L’ofensiva SUV que iniciem en 2016 ha superat les nostres expectatives més optimistes i un de cada tres cotxes venuts l’any passat forma part d’aquesta categoria. Avui, estem preparats per a mirar al futur amb confiança”.

La sòlida evolució del negoci va permetre a SEAT accelerar el seu programa d’inversions. Només en 2018, la companyia va destinar 1.223 milions d’euros, un 27,1% més (2017: 962) a inversions i despeses en recerca i desenvolupament (I+D), la major xifra en la seva història. D’aquest volum, 656 milions d’euros es van destinar íntegrament a I+D, un 41,4% més que l’any passat (2017:464).

SEAT Formentor

SEAT, preparada per al futur

La indústria de l’automòbil es troba en una etapa de transformació que genera reptes i oportunitats. La lluita contra el canvi climàtic i els objectius de reducció d’emissions són els principals desafiaments que afectaran la indústria de l’automòbil en els pròxims anys, així com la connectivitat i els nous serveis de mobilitat.

En aquest context, SEAT crearà un centre de desenvolupament de programari per a guanyar en competitivitat. El Metropolis:Lab Barcelona s’integrarà en el nou centre per a continuar desenvolupant solucions innovadores per a una millor mobilitat. Altres empreses independents de SEAT, com XMOBA, també treballaran en aquest nou centre, que se situarà a Barcelona i comptarà amb 200 professionals, per a aflorar sinergies.

L’ofensiva elèctrica que, fins a principis de 2021 inclourà sis models elèctrics i híbrids tant de SEAT com de CUPRA, és també la resposta de SEAT a aquests reptes. A més, el desenvolupament d’una nova plataforma elèctrica per a vehicles urbans, en col·laboració amb la marca Volkswagen, serà la base per a crear vehicles elèctrics a l’abast d’un públic més ampli que veuran la llum en tres o quatre anys i ajudaran a democratitzar la mobilitat elèctrica.