SEAT obté un benefici operatiu rècord de 633 milions d’euros en un escenari que exigeix flexibilitat per al futur

168
Foto: SEAT

SEAT S.A. ha presentat aquest dijous els seus resultats financers de 2024 i els objectius estratègics de futur en un context de desafiaments continus en la indústria de l’automòbil. L’any passat va aconseguir un benefici operatiu rècord de 633 milions d’euros, la qual cosa representa un augment del 1,3% en comparació amb el 2023. El volum de negoci anual va créixer fins a un màxim històric de 14.530 milions d’euros, un 1,4% més que l’any anterior. La rendibilitat sobre les vendes es manté estable en un 4,4%.

“Després d’un any molt intens, hem obtingut els millors resultats financers en la nostra història. Les xifres rècord de 2024 són el resultat del nostre esforç durant els darrers cinc anys per a construir un futur més rendible per a la nostra companyia. Tot i això, hi ha un triple desafiament: la desacceleració en la demanda del vehicle elèctric, l’augment de la competència de la Xina i un panorama aranzelari inestable. Això ens exigeix més flexibilitat a mesura que planifiquem el nostre futur”, ha declarat Wayne Griffiths, CEO de SEAT i CUPRA.

“Hem demostrat resiliència i hem aconseguit xifres rècords en volum de negoci, benefici operatiu, cash flow operatiu i en les activitats d’inversió. Tot i el context d’incertesa en la indústria, hem confirmat la nostra rendibilitat una vegada més. Aquests resultats ens donen força per continuar avançant i afrontar els desafiaments futurs”, ha afirmat Patrik Mayer, vicepresident executiu de Finances i IT de SEAT S.A.

Èxit sustentat en quatre pilars estratègics

La companyia assegura que els resultats històrics del 2024 són fruit d’un recorregut de cinc anys basat en una estratègia que se sustenta en quatre pilars fonamentals. El primer pilar és el creixement de CUPRA, que ha revolucionant la indústria de l’automòbil amb 800.000 cotxes venuts a tot el món i prop d’aconseguir el milió a finals de 2025.

El segon pilar és l’enfortiment del model de negoci amb una nova estructura ha permès una reducció del 30% dels costos fixos, millorant l’eficiència general. CUPRA ha augmentat el benefici per cotxe en un 35% des de 2019. D’altra banda, la marca SEAT està ha fet un creixement en vendes del 7,5% el 2024, aconseguint els 310.000 cotxes venuts.

L’electrificació és el tercer pilar. SEAT S.A. està transformant l’Estat en un hub de electromobilitat líder a Europa. Juntament amb el Grup Volkswagen, PowerCo i els socis de ‘Future: Fast Forward’, la companyia ha invertit 10.000 milions d’euros en l’electrificació del país.

Una part significativa d’aquesta inversió, 3.000 milions d’euros, s’ha destinat a electrificar les instal·lacions de Martorell. La Línia 1 ja està en fase de presèries per a la producció de la família de cotxes elèctrics urbans del Grup Volkswagen. El CUPRA Raval i el Volkswagen ID2 sortiran d’aquesta línia de producció durant la primera meitat de l’any vinent. La construcció de la planta d’acoblament de bateries de 300 milions d’euros també està a punt de concloure, contribuint encara més aquesta transformació.

I el quart pilar és la transformació de l’organització i cultural. En els últims cinc anys, la companyia s’ha fet més àgil i eficient. Aquest enfoc en l’eficiència i la col·laboració permet a l’equip actuar amb determinació, impulsant la innovació i l’èxit mentre mantenen una visió unificada del futur.

Compromís amb l’electrificació

La transformació que està experimentant SEAT S.A. està alineada amb el seu compromís amb l’electrificació. Encara que el creixement lent del mercat de vehicles elèctrics a Europa representa un desafiament per a la indústria de l’automòbil, la companyia manté una visió optimista.

“L’electrificació no està avançant al ritme necessari, però enlloc de veure-ho com un problema, hem de veure-ho com a oportunitat per a transformar la nostra indústria, millorar la nostra competitivitat i fomentar un creixement sostenible. Europa i Espanya han de ser valents i tenir la confiança per aprofitar aquesta oportunitat, perquè l’electrificació és irreversible. El nostre compromís amb l’electrificació és clar. Ara necessitem veure el mateix nivell de compromís per part de les institucions a Espanya i Europa. Junts, hem de ser flexibles, escoltar el consumidor i acompanyar-lo en aquest viatge”, ha explicat Griffiths.

Fundació SEAT CUPRA per celebrar el 75è aniversari de l’empresa

Enguany, SEAT S.A. celebra el seu 75è aniversari. Durant més de set dècades, la companyia ha generat llocs de treball a les seves fàbriques, cadena de subministrament i xarxa de distribució, a més de contribuir al desenvolupament de la societat espanyola. Per a commemorar aquesta fita, SEAT S.A. obre un nou capítol en el seu compromís amb la societat amb el llançament de la Fundació SEAT CUPRA.

“Fa 75 anys vam posar Espanya sobre rodes. Avui, som una de les companyies més importants del país i l’única automobilística que dissenya, desenvolupa i fabrica cotxes a Espanya. Al llarg de la nostra història, hem impulsat el progrés generant ocupació i fent costat a les comunitats. Ara, amb el llançament de la Fundació SEAT CUPRA, reforcem el nostre compromís amb la societat per construir un futur millor per a les pròximes generacions,’ ha afegit el CEO de SEAT i CUPRA.