SEAT presenta una plataforma per incentivar la creativitat dels seus treballadors

264

Després de dues edicions de l’Innovation Day, un aparador en què SEAT ensenya les idees i projectes que podrien traçar el futur de la indústria automobilística, sorgits de les iniciatives dels equips interns, la companyia automobilística ha llançat la plataforma ‘SEAT Innova’ per potenciar la innovació durant tot l’any. És un espai participatiu que vol unir persones amb inquietuds innovadores i nous projectes, independentment de l’àrea en la qual treballin.

L’objectiu és impulsar noves formes de treball basades en anar més enllà del dia a dia, i en la creació de solucions de manera conjunta i transversal entre els treballadors. En aquesta plataforma, a més, els treballadors de SEAT accedeixen a contingut i formació útil, a càrrec de divulgadors reconeguts.

“La innovació és essencial per al futur del sector de l’automoció. Des de SEAT volem fomentar aquest esperit en els nostres treballadors. Alhora que els fem partícips del futur de la companyia, ens nodrim del seu talent per descobrir idees i projectes vinculats amb noves solucions de mobilitat, indústria 4.0 i nous models de negoci”, afirma Xavier Ros, vicepresident executiu de Recursos Humans i Organització de SEAT.

David Aguilar, bioenginyer conegut com 'Hand Solo'. Foto: SEAT

David Aguilar, bioenginyer conegut com a ‘Hand Solo’, que amb només nou anys va dissenyar la primera pròtesi per al seu braç amb peces d’un joc de construcció, va inaugurar amb una xerrada inspiracional el portal. Aguilar va crear quatre pròtesis més, que fins i tot va presentar en la NASA en la Cross Industry Innovation Summit quan tenia 19 anys. Compta amb un rècord Guiness i estudia Boienginyeria amb l’objectiu de continuar creant pròtesi i millorar la vida d’altres nens.

‘SEAT Innova’ es presenta com un lloc per adquirir coneixement i experiències, i trobar noves oportunitats de negoci, idees d’innovació col·laborativa, així com premis i sorpreses. La plataforma ofereix també continguts inspiracionales, ponències, podcasts i altres temes interessants per als participants. La participació és la clau de l’èxit d’aquest nou espai, per la qual cosa es plantejaran reptes reals de la companyia perquè els empleats busquin solucions com si fossin emprenedors treballant en la seva pròpia startup.

Quatre projectes innovadors per a desafiaments reals

Arran de les iniciatives presentades a l’Innovation Day, enguany s’ha celebrat també per primera vegada l’esdeveniment The Pitch, en el qual es van presentar els projectes del hackaton realitzat durant l’edició passada de l’Innovation Day, que buscava donar resposta a desafiaments reals de la companyia. L’objectiu de l’esdeveniment va ser presentar els projectes a les àrees de negoci, a la recerca d’sponsors i sinèrgies per implantar els pilots.

Els projectes presentats van ser SEAT MÓ+, un servei multimodal de mobilitat B2B; The Tribe by CUPRA, una comunitat digital per a portar l’experiència de la marca CUPRA al següent nivell; CONTI-GO, un servei de lloguer de complements i accessoris per a vehicles; i SEAT E-KIDS, servei de mobilitat per a nens amb control parental. D’aquests, dos d’ells es troben actualment en fase pilot: The Tribe by CUPRA i CONTI-GO.