Una vintena d’agents de la Policia Local reben formació sobre drets bàsics de consum

1972
Xerrada consum Policia Local

L’Ajuntament de Martorell i el Servei de Consum de la Diputació de Barcelona organitzen aquest dimecres una xerrada de drets bàsics de consum, adreçada als agents de la Policia Local. La sessió serveix per tractar els requisits mínims d’informació al consumidor i aclarir dubtes amb els quals els agents es poden trobar en el desenvolupament de la seva feina diària.

En aquest mòdul, de dues hores de durada, hi participa una vintena d’agents de la Policia Local de Martorell. Els assistents aprenen els requisits que han de complir els establiments comercials (etiquetatges, horaris comercials, cartells, política lingüística…), així com el procés a seguir per presentar una reclamació, ha explicat el tècnic de Comerç, Mercats i Consum de l’Ajuntament de Martorell, Ferran Riera.

Ferran Riera, tècnic de Consum

També es posa de relleu la tasca que juguen els agents com a primers informadors, tant de comerciants com de consumidors, davant una situació de conflicte. A més, aclareixen en quines situacions poden ser requerits pels ciutadans, a fi d’aixecar acta d’una situació irregular.

La Generalitat de Catalunya és qui té competències en matèria de consum, tot i que els ajuntaments que disposen d’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), com és el cas de Martorell, poden inspeccionar i recordar als establiments el compliment i l’actualització de la normativa.

Aquest és el quart cop que la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Martorell imparteixen el curs de consum adreçat a la Policia Local. Donat l’èxit de les edicions anteriors, s’ha tornat a repetir amb matèries actualitzades i la possibilitat d’ampliar coneixements.