El Centre de Recursos Pedagògics (CRP) del Baix Llobregat ha celebrat, aquest matí al Centre Cultural, la 16a Jornada d’Intercanvi d’Experiències Pedagògiques sota el títol ‘Emocions i aprenentatge’. La cita s’ha adreçat a tot el professorat de zona i ha comptat amb l’assistència de 300 docents. La inauguració de la jornada ha anat a càrrec de la inspectora d’Educació, Dolors Gispert, la directora dels Serveis Territorials d’Ensenyament del Baix Llobregat, Núria Vallduriola, i l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa.
La conferència inaugural, ‘Educació emocional: les emocions i jo com a docent’, ha anat a càrrec d’Antoni Giner, Doctor en Pedagogia i llicenciat en Psicologia. Aquest ha estat el fil conductor de les quatre ponències que s’han exposat al llarg de la jornada, totes elles amb una part teòrica i una altra de pràctica per poder avaluar els resultats que els centres educatius han obtingut de cada projecte, segons ha detallat el president del CRP del Baix LLobregat, Santi Hernández.
Reproductor d'àudioSanti Hernández, president CRP
El president del CRP ha destacat que a la jornada han assistit docents des d’Educació Infantil i llars d’infants fins a Secundària de centres del Baix Llobregat. La cita serveix per a que la comunitat educativa posi en comú les seves experiències i coneixements, enguany sobre les emocions i l’aprenentatge, lligat amb el tema tractat l’any passat sobre Neurociència.
Reproductor d'àudioSanti Hernández, president CRP
‘Una mirada sistèmica a la Secundària’
La primera ponència ha estat ‘Una mirada sistèmica a la Secundària’, per Ana Belén Cadenas i Maria José de Molina, de l’Institut El Palau de Sant Andreu de la Barca. L’experiència promou el trinomi professorat-alumnat-famílies i pretén promoure una mirada multidimensional a la complexitat dels aprenentatges, a través de la realització de diverses accions educatives, en espais i temps determinats: tutories fora de l’aula, vincular les famílies al discurs de l’aula, berenars pedagògics amb famílies i psicopedagogues…
‘Lligams’
‘Lligams’ ha estat l’experiència presentada per Elena Arcas, Sergi García, Mayte Gómez i Sergi Luna, de l’Escola Mare de Déu de la Muntanya d’Esparreguera. És la culminació d’un projecte transversal que té com a objectiu afavorir els lligams emocionals, potenciant una bona convivència al centre i la interrelació de tots els seus alumnes i mestres. També atén la diversitat des de la vessant emocional mitjançant dues experiències: el talleret i l’espai personal.
‘Les dinàmiques, una àrea més d’aprenentatge’
‘Les dinàmiques, una àrea més d’aprenentatge’, ha estat la ponència exposada per ’Anna Pérez i Laura Prat, de l’Escola Mansuet de Collbató. La idea és aconseguir que els nens i nenes aprenguin a resoldre conflictes, a prendre decisions i a respectar tothom. L’àrea de dinàmiques es realitza a partir de l’Educació Primària dins de l’horari lectiu, com una àrea més d’aprenentatge, amb l’objectiu d’ajudar els alumnes a adquirir estratègies que els permetin resoldre situacions quotidianes i construir una societat millor.
‘Projecte integral d’educació emocional a l’escola’
Javi Castillo i Anna Hierro de l’Escola Vall de Palau de Sant Andreu de la Barca han presentat el ‘Projecte integral d’Educació Emocional a l’escola’, destinat a tota la comunitat educativa. La finalitat és la inclusió de l’educació emocional dins el Projecte de Centre d’Escola. L’experiència es va iniciar el curs passat i, durant el proper curs, tenen previst continuar implementant-lo amb el nou programa PDABullying.