Clou el programa de suport tecnològic a comerços i gent gran ‘Martorell Digital Help’

1340
Agents TIC

‘Martorell Digital Help’ és un programa destinat a millorar l’ocupabilitat de joves en situació d’atur a Martorell, que mostren interès en orientar-se professionalment cap al sector de les noves tecnologies i la digitalització. Aquest programa ha permès formar en competències digitals set joves aturats del nostre municipi i ha facilitat la seva inserció laboral com a Agents TIC dins un pla d’ocupació municipal finançat per la Diputació de Barcelona.

Des del mes de setembre, els Agents TIC han ajudat a millorar les competències digitals de la ciutadania i de la petita i mitjana empresa, per tal que ningú es quedi enrere en aquesta digitalització de “xoc” que ha provocat la pandèmia.

El programa, que arriba a la seva fi aquest divendres 31 de desembre, “ha volgut incidir en l’atur juvenil i alhora aflorar aquest talent jove que és capaç d’implicar-se en la societat i aportar els seus coneixements per millorar el seu benestar donant suport a la seva comunitat”, explica el tècnic de Comunicació del Centre de Promoció Econòmica de Martorell, Víctor Pérez.

Per participar al programa, els Agents TIC havien de tenir entre 16 i 29 anys, estar inscrits com a demandants d’ocupació no ocupats (DONO) al Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, empadronats o vinculats a Martorell. El passat mes de juliol, van fer una formació de 50 hores en competències digitals al Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner. El programa formatiu constava de diferents mòduls en els quals es van treballar les habilitats socials i comunicatives, i la capacitació TIC dels alumnes amb un posterior seguiment pedagògic i de tutorització.

Dorian Colomé, un dels Agents TIC participants, comenta que el perfil de persones que han sol·licitat aquest ajut digital han estat, principalment, “majors de 50 anys, que estan menys avesats a les noves tecnologies”. “A vegades, ha estat complicat perquè hi ha coses que nosaltres tenim molt interioritzades però ells no han fet servir mai. A més, nosaltres també hem hagut d’aprendre aplicacions i programes nous aquest temps”.

Els joves han estat donant suport al Molí Fariner, a l’A.A.V.V de Can Carreres, A.A.V.V. de Santacana, A.A.V.V. de Can Cases, A.A.V.V. del Pla, al Mercat Municipal, al Casal d’Avis de Buenos Aires, a l’A.A.V.V. del Torrent dels Llops, al Casal d’Avis de La Vila i al Complex Educatiu. Els Agents TIC també hi van ser al Centre Integral d’Esport i Salut fent assessoraments ràpids, descarregant els Certificats de vacunació a totes aquelles persones que no sabien com fer-ho.

El programa ha servit de gran ajuda sobretot als ciutadans d’edats més avançades. Dels 350 assessoraments a ciutadans del poble, un 77,7% han estat a persones de 50 a 80 anys, els més afectats en aquest moment que vivim de constant canvi i avenç digital.

D’altra banda, un 22,3% de les sessions han estat realitzades a persones de menys de 20 fins als 50 anys, que tot i tenir més facilitats en aspectes digitals, sovint és necessari rebre ajuda per part d’un Agent TIC.

Pel que fa les sessions de suport, en la majoria de casos, els Agents TIC han assistit als ciutadans en aspectes de telefonia mòbil, concretament en l’ús de l’App La Meva Salut – Cat Salut, l’espai personal de salut digital de la Generalitat que permet a la ciutadania de Catalunya relacionar-se de manera no presencial amb el Sistema de Salut de Catalunya.

Facilita als seus usuaris la consulta d’informes clínics, diagnòstics i resultats d’anàlisis clíniques i proves que formen part de la seva història clínica. L’ús d’aquesta s’ha tornat fonamental i molts dels assessoraments s’han enfocat en ajudar a donar-se d’alta en l’aplicació i també a descarregar el Certificat Digital de Vacunació COVID-19, requerit obligatòriament actualment a molts establiments.

Els Agents TIC també han ensenyat a realitzar currículums, a fer servir Apps cercadores de feina o a fer servir les xarxes socials.