L'alcalde Xavier Fonollosa visitant les instal·lacions de Btech (Maig, 2022)

El D-Hub liderat per l’empresa martorellenca Btech, ubicada al polígon industrial La Torre, i per QEV Technologies és l’única candidatura que ha presentat la documentació requerida, dins del termini i en la forma escaient, per reindustrialitzar les antigues instal·lacions de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, que van tancar ara fa dos anys. El termini per presentar candidatures va finalitzar ahir dilluns.

Btech i QEV Technologies tenen un acord amb Goodman per repartir-se els terrenys. Aquest contempla que el hub utilitzarà la seva part per a activitat industrial i el grup australià per a usos logístics. El futur projecte que ha de substituir a la firma automobilística representa una inversió de 100 milions d’euros.

Ara, el procés per a l’adjudicació del concurs per a la reindustrialització entra a la seva fase final d’avaluació, que acabarà a finals de novembre. Des del possible futur hub d’electrificació de la mobilitat confien a ser el projecte seleccionat i, en cas de ser-ho finalment, esperen rebre ajudes públiques a través del PERTE del vehicle elèctric.

El nou projecte industrial ajudarà als afectats de l’ERO més gran de la història de Catalunya, que va suposar l’acomiadament de 2.525 treballadors. L’acord sobre l’expedient va aconseguir-se després de 95 dies de vaga de la plantilla de l’empresa japonesa.

El Centre Intermodal de Logística (Cilsa) -societat que gestiona la zona d’activitats logístiques (ZAL) del Port de Barcelona- i Mecalux -multinacional de sistemes de magatzematge- van presentar una proposta no formal per si el concurs quedava desert, cosa que finalment no ha succeït.