Els alumnes de 5è de Primària de quatre escoles de Martorell, participants en el projecte ‘Cultura Emprenedora a l’Escola’ (CUEME), han visitat el Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner per sol·licitar el NIF de les seves cooperatives, conèixer als seus padrins i crear els seus logotips.
Els primers en visitar el Centre de Promoció Econòmica han estat els alumnes de les cooperatives ‘Echegashop’ i ‘Les mans màgiques’ de l’Escola José Echegaray, que han conegut el seu padrí Marc Obiols de l’empresa Obisual Media. Les cooperatives ‘Lola Makers’ i ‘LAR’ de l’Escola Lola Anglada tenen com a padrí Juan Manuel Donati de l’empresa Anfina. Els alumnes de l’Escola Mercè Rodoreda, que integren les cooperatives ‘2Compi kids’, ‘Rodo Cooper’, ‘Art & Craft’ i ’22 estrelles’, estan apadrinats per Miquel Costa de l’empresa Esteban Costa, i la cooperativa ’11pontaCracks’ d’El Pontarró per Clara Prat.
Els representants de cadascuna de les cooperatives han tramitat la sol·licitud del NIF amb la tècnica de Promoció Econòmica, Carme Moles, i la tècnica d’Empresa i Suport a l’Emprenedoria, Ana Millán. Abans d’aquest tràmit, els alumnes han hagut de preparar tota la documentació relativa a la petició i han creat els estatuts, l’acta de constitució i la fitxa de cooperativista. Finalment, han omplert una sol·licitud adaptada per aconseguir el carnet que valida la seva cooperativa i els adjudica un número de NIF.
Taller de logotip i imatge corporativa
Un cop escollits els noms i constituïdes les cooperatives, el següent pas és treballar en el disseny dels logotips i les propostes dels seus productes. Per tal d’ajudar-los en aquesta fase, s’han realitzat una sèrie de tallers a les escoles impartits per professionals del sector del disseny amb l’objectiu de donar a conèixer el procés de creació d’un logotip.
Els tallers han anat a càrrec del dissenyador Pere Perelló de l’empresa EspaiGràfic de Martorell, que hi ha col·laborat impartint el seu taller a l’Escola Mercè Rodoreda. Una mare de l’Escola Lola Anglada ha impartit el taller en aquest centre, i la tècnica de Comunicació de Promoció Econòmica, Raquel Moya, ha fet les sessions a les escoles José Echegaray i El Pontarró.
Els alumnes han rebut formació sobre com escollir la forma, la tipografia i els colors del seu logotip, tot fent una reflexió de què és el que es vol transmetre i quines són les característiques de la seva cooperativa per tal de plasmar-ho en il·lustracions i lletres. Els joves coneixen la importància de la imatge corporativa en l’empresa, els elements que la formen, el significat i característiques dels logotips, tenint en compte la comunicació del producte i de l’empresa.