Els cooperativistes escolars, a punt per vendre dijous els productes al Mercat CUEME

1138
Mercat CUEME

Dijous 1 de juny, de 9.00 a 13.00h, les cooperatives de 5è de Primària, participants al projecte Cultura Emprenedora a l’Escola (CUEME), vendran els productes artesanals a la rambla Les Bòbiles. Al CUEME d’enguany participen 223 alumnes de cinc escoles martorellenques, que han format un total de nou cooperatives.

Les cooperatives participants aquest curs són ‘CDND’ i ‘La Creativitat’ de l’Escola José Echegaray, ‘Fem Team’ i ‘Simulcop’ de La Mercè, ‘Rodoshop’ i ‘Turbo Escola’ del Mercè Rodoreda, ‘Pontarróland’ d’El Pontarró, ‘Musvitis’ i ‘Savi26’ del Vicente Aleixandre, centre que s’ha incorporat aquest curs.

Al llarg de tot el curs, els alumnes han treballat els diferents passos a seguir per crear una cooperativa: denominació, estatuts, capital a aportar per cadascun dels socis, organització, gestió i tancament, elecció del producte, imatge corporativa, comunicació, finançament, producció i venda final.

“Els alumnes van fer un taller de cooperatives per aprendre a organitzar-se, triar presidents, secretaris i tresorers. També van triar el nom de les cooperatives i els productes que farien. A més, van fer tallers d’aparadorisme i estudis de mercat per decidir els preus dels productes”, ha explicat la tècnica de Promoció Econòmica, Carme Moles.

Emprenedors de Martorell que han exercit com a padrins dels cooperativistes “els van aconsellar sobre els productes i com estalviar costos. També van un taller de ràdio i van enregistrat una falca a Ràdio Martorell per anunciar la venda dels seus productes. Ara estan al 100% de rendiment per tenir tot a punt per al Mercat CUEME que faran aquest dijous”, ha dit.

Carme Moles, tècnica Promoció Econòmica

Dins el projecte CUEME, el passat 11 de maig es va fer un taller per a famílies al Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner, a càrrec de la professora i entrenadora d’emprenedors, Maria Batet. El títol va ser ‘Parlar i entendre els nostres fills i filles’. L’objectiu era donar eines als pares i mares que vulguessin prendre consciència de quin tipus de comunicació estableixen amb els seus fills i filles abordant la importància de les paraules en la nostra comunicació.

Carme Moles ha assegurat que aquesta “ha estat una edició molt intensa perquè hi ha hagut molts alumnes, han estat molt motivats i estan esperant amb molta il·lusió el dia de la venda per aplicar tots els consells que han anat reben. El programa CUEME ha estat tot un èxit aquest curs. Recordar que els beneficis del mercat aniran destinats a ONG’s triades pels alumnes, la qual cosa els reporta una gran satisfacció”.

Carme Moles, tècnica Promoció Econòmica

El projecte s’ha integrat dins les hores lectives escolars i el treball curricular s’ha adaptat als continguts de l’empresa, de forma que les matemàtiques, la llengua o la plàstica han servit per aprendre totes les qüestions relacionades amb l’emprenedoria.