Els alumnes de 5è de Primària de les escoles José Echegaray, Mercè Rodoreda, El Pontarró i La Mercè, participants al projecte ‘Cultura Emprenedora a l’Escola’ han realitzat el taller de logotip i imatge corporativa. Els cooperativistes han rebut formació sobre com escollir la tipografia, la forma i els colors del seu logotip, tot fent una reflexió del que es vol transmetre.
Les sessions han estat impartides pels mateixos professors al José Echegaray i al Mercè Rodoreda. En el cas d’El Pontarró, per un dels padrins CUEME, Robert Moreno d’StreetWorldRecords, que tot i no ser el padrí de l’escola es va oferir a fer el taller als alumnes. En el cas de l’Escola La Mercè, va ser el tècnic de Comunicació del Centre de Promoció Econòmica, Víctor Pérez.
Gràcies a aquest taller, els alumnes coneixen la importància de la imatge corporativa a l’empresa, els elements que la formen, el significat i característiques dels logotips, tenint en compte la comunicació del producte i de l’empresa. Aquest procés de disseny del logotip incideix també en un dels objectius principals del projecte: el treball en equip, la discussió, aprendre a valorar els companys, fer aportacions per aconseguir una finalitat grupal conjunta.
El següent pas que han de seguir els cooperativistes és preparar els seus productes, caracteritzats per ser manuals, amb materials de rebuig o no contaminants, per tal de no desafavorir el medi ambient. Els diners recaptats amb la venda dels productes aniran a parar a causes socials i a activitats lúdiques a l’escola.