Les cooperatives de l’Escola José Echegaray sol·liciten el NIF al Molí Fariner

654

Els alumnes de 5è de primària de l’Escola José Echegaray, participants al projecte ‘Cultura Emprenedora a l’Escola‘ (CUEME), han visitat aquest dimarts el Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner per constituir les seves cooperatives. ‘Les Manetes del Echegaray’, ‘Artkids’ i ‘TMW’ (The Magic Wonkers) són els noms escollits enguany pel centre.

Els alumnes han visitat les instal·lacions del Centre de Promoció Econòmica Molí Fariner per fer la sol·licitud del NIF de les seves cooperatives amb la tècnica d’empresa i suport a l’emprenedoria, Ana Millán. Prèviament, han preparat la documentació relativa a la petició, han creat els estatuts, l’acta de constitució, la fitxa de cooperativista i han omplert una sol·licitud adaptada per aconseguir el carnet que valida la cooperativa.

En aquesta ocasió, els alumnes no han pogut conèixer personalment al seu padrí, Marc Obiols de l’empresa Obisual Media, però es posaran en contacte a través de videoconferència les properes setmanes.

Les tres cooperatives ja tenen dissenyat els seus logotips i el proper pas en el que estan treballant és definir els productes que han d’elaborar realitzant els prototips per escollir els que finalment posaran a la venda.

‘Cultura Emprenedora a l’Escola’

L’Ajuntament de Martorell participa aquest curs al programa ‘Cultura Emprenedora a l’Escola’ (CUEME), amb dos centres escolars, el José Echegaray i El Pontarró, que ja va constituir la seva cooperativa al desembre.

El CUEME, iniciat a Martorell el curs 2013-2014, fomenta la cultura emprenedora i les competències bàsiques al cicle superior d’educació primària. El projecte és un recurs impulsat per la Diputació de Barcelona, des d’Educació i Promoció Econòmica i Ocupació, amb l’objectiu de fomentar els valors de l’emprenedoria en els alumnes de cicle superior de primària. Aquest programa, que vincula els centres educatius i els ens locals, es fonamenta en dos pilars bàsics: l’estratègia local i el projecte educatiu a l’aula.