Les vendes de SEAT han crescut un 7,5% el 2024, tot i l’entorn desafiador que afecta la indústria mundial de l’automòbil. L’èxit de les marques SEAT i CUPRA ha permès a la companyia lliurar un total de 558.100 cotxes (2023: 519.200). A Martorell s’han fabricat un total de 481.020 vehicles -incloent l’Audi A1- en els últims 12 mesos, un 8,5% més que en 2023 (443.443).
CUPRA continua batent rècords i ha aconseguit 248.100 cotxes lliurats, un 7,5% més que el 2023 (230.700). La marca SEAT també manté la seva tendència positiva, amb un creixement del 7,5%, aconseguint el lliurament de 310.000 vehicles (2023: 288.400).
Amb un mercat de vehicles elèctrics a la baixa, SEAT ha desafiat la tendència i ha aconseguit augmentar les vendes de cotxes electrificats amb 49.400 híbrids endollables (PHEVs) i 48.000 vehicles elèctrics (BEVs), la qual cosa suposa un increment del 14,0% i 5,9%, respectivament.
“La indústria de l’automòbil s’ha enfrontat a grans reptes aquest 2024, que han vingut marcats per unes condicions econòmiques inestables, una competència intensa i les reticències cap a la compra de vehicles 100% elèctrics que afecta tot el sector. No obstant això, aquestes xifres positives de vendes ens impulsen a mantenir la nostra estratègia”, ha expressat Wayne Griffiths, CEO de SEAT i CUPRA.
“Els pròxims mesos posaran a prova la nostra determinació mentre la transformació de SEAT avança. Estem totalment compromesos amb l’electrificació. No obstant això, necessitem mesures urgents per part del govern i de les parts involucrades per assegurar un futur elèctric, perquè la nostra indústria està en joc”, ha afegit.
Un any més, Alemanya és el mercat més rellevant de SEAT amb una xifra rècord de 144.400 cotxes lliurats, un 11,9% més que en 2023 (129.100). Espanya manté la segona posició amb 87.100 vehicles venuts, un 10,0% més que l’any anterior (79.200); i el Regne Unit completa el podi amb 67.200 lliuraments, un 16,3% més que en 2023 (57.800). S’ha aconseguit un creixement de doble dígit en altres mercats europeus, incloent-hi França (40.400; +22,1% | 2023: 33.100), i s’han aconseguit els millors resultats de la història a Polònia (16.100; +12,5% | 2023: 14.300) i Dinamarca (11.200; +17,9% | 2023: 9.500). Suècia ha registrat un notable increment de vendes, fins a arribar a les 8.000 unitats (+27,0% enfront de les 6.300 de 2023). A més, a Àustria, SEAT i CUPRA juntes s’han situat en el Top 3 de marques automobilístiques en aconseguir 19.800 lliuraments i una quota de mercat del 7,8%.
La presència internacional de SEAT s’ha enfortit el 2024 amb resultats positius en els mercats globals. Mèxic ha consolidat la seva posició de lideratge amb un augment del 22,6% en els lliuraments, aconseguint un màxim històric de 26.000 unitats (2022: 21.200), seguit de Turquia, que també ha aconseguit un rècord de vendes (21.500; +3,4%| 2023: 20.800) i Israel (10.000; +33,3% | 2023: 7.500).
CUPRA ha continuat fent història el2024 en superar els 800.000 vehicles lliurats des del seu llançament en 2018. En només set anys, la marca ha desplegat una impressionant gamma de set models distints, tres dels quals han estat finalistes del premi ‘European Car of the Year’. L’any passat, el CUPRA Formentor es va mantenir com el supervendes de la companyia amb 111.300 lliuraments a tot el món, seguit del CUPRA Born com segon model més popular de la marca, amb 41.800 unitats venudes.
CUPRA continua sent la marca de cotxes de més ràpid creixement a Europa. Ha registrat un increment del 11,6% a Alemanya, que continua sent el seu major mercat amb un màxim històric de 80.700 lliuraments (2023: 72.300); i a Àustria s’han aconseguit els 6.780 cotxes lliurats i una quota de mercat del 2,7%. També s’han aconseguit lliures rècord en la majoria dels mercats clau, inclòs Regne Unit (30.400; +18,3% I 2023: 25.700), Espanya (22.500; +14,8% I 2023: 19.600) i França (17.600; +16. 6% I 2023: 15.100), que han liderat el creixement de la marca en el continent. Polònia (11.500; +25,0% I 2023: 9.200), Suècia (5.400; +31,7% I 2023: 4.100), Dinamarca (7.800; +14,7% I 2023: 6.800) i Mèxic (7.200; +10,8% / 2023: 6.500) també han batut el seu rècord de vendes.
Augment de la producció
Amb l’arribada de dos nous models de CUPRA, la producció global de SEAT el 2024 ha aconseguit els 583.218 vehicles, un 9,2% més que l’any anterior (534.257). A Martorell s’han fabricat un total de 481.020 vehicles -incloent l’Audi A1- en els últims 12 mesos, un 8,5% més que en 2023 (443.443).
“Tot i el context desafiador, ens estem preparant per a l’electrificació, redissenyant la fàbrica de Martorell; i el 2024 hem aconseguit augmentar la producció un 8,5%,” ha apuntat Markus Haupt, vicepresident executiu de Producció i Logística de SEAT S.A. “Amb la construcció de la planta d’acoblament de bateries en marxa, 2025 serà un any fonamental per al projecte del cotxe elèctric urbà, liderat per SEAT per al Grup VW. Com a part d’aquesta iniciativa, estem realitzant importants avanços en la producció inicial en presèrie del CUPRA Raval, el llançament del qual està previst per a 2026″.
SEAT preveu un any 2025 crucial i ple de reptes. La companyia continuarà treballant intensament en la seva transformació cap a l’electrificació amb la vista posada en l’inici de la producció de la família de cotxes elèctrics urbans del Grup Volkswagen a Martorell, inclòs el CUPRA Raval. CUPRA continuarà la seva globalització amb l’obertura de nous City Garages a Viena i Manchester, i a través de noves col·laboracions clau que continuaran portant a la marca més enllà de l’automoció. La marca SEAT buscarà mantenir la seva trajectòria positiva i així es continuarà impulsant en el marc del 75 aniversari de la companyia en 2025.
