Marc Parrot: "El risc i l’experimentació són el meu signe d’identitat musical"

1017

Marc Parrot presentarà dissabte al Pont del Diable (22.15h) el seu vuitè disc Sortir per la finestra, un àlbum que es mou per batecs i per intuïcions, oscil·lant entre el pop bressol i l’electrònic. El barceloní ha participat aquest dimarts d’un laboratori musical amb alumnes de l’Escola Municipal de Música sobre el tractament del procés creatiu des d’una primera idea fins als arranjaments d’estudi.

Què li ha semblat l’experiència de fer un laboratori musical amb els alumnes de l’Escola Municipal de Música?Marc Parrot a l´Escola Municipal de Música
No sóc expert en matèria docent, però m’ha agradat la iniciativa, des de la perspectiva d’algú que hi té interès, és fantàstic poder escoltar algú que es dedica al món de la música. He volgut traspassar-los la passió i desdramatitzar la part creativa que, si m’ho haguessin explicat a mi abans, segurament hagués fet molta més via en el meu procés com a compositor.

Com es desdramatitza la part creativa?
Fent-ho sense censura, amb coneixement de les estructures per dotar-les de contingut. Que la censura sigui només crítica constructiva a posteriori. Abans no era habitual que t’expliquessin com es fa una cançó i havies de mimetitzar-te amb altres compositors. Els hi he parlat de la meva experiència, de l’ordre del procés creatiu, hem posat exemples il·lustratius d’estructures i hem treballat junts una cançó meva.

Dissabte presentarà al Pont del Diable, dins la Fira de Primavera, el seu vuitè disc ‘Sortir per la finestra’, on torna a experimentar amb textures i matisos imprevisibles. El risc és el seu signe d’identitat?
El risc i l’experimentació són molt importants en els meus discos, el meu signe d’identitat musical. Quan desenvolupes una feina en què et mous del que ja controles estàs molt més disposat a deixar-te anar i, en el meu cas, és quelcom que em diverteix. És molt més complicat que seguir una fórmula que funciona i repetir-la, però quan li enganxo el punt a una nova proposta, em fa expandir-me com a intèrpret i com a compositor. EspeMarc Parrotro que dissabte els martorellencs s’ho passin molt bé amb un concert tranquil però intens, amb moments íntims i petits, i moments expansius i potents.

Són 12 noves cançons que construeixen un pont entre discs clàssic com ‘Interferència’ i aquesta nova entrega amb lletres més críptiques però plenes de significat.

El risc en la composició de les melodies no pot anar deslligat del risc en la composició de les lletres, per mi hi va tot lligat. La música acompanya la idea que conté la lletra, a vegades críptica i a vegades no.

Quin pòsit ha quedat d’El chaval de la peca?
Crec que la manera de fer les coses, el no fer una cançó perquè agradi els altres, sinó que hi connecti, enriqueixi i consoli a qui l’escolta, més enllà de distreure’l un instant. Aquesta voluntat de fons hi segueix sent des del principi.