Més de 300 alumnes d’instituts martorellencs veuen l’obra ‘Ja n’hi ha prou!’ per prevenir la violència

1705

La companyia Teatracció ha representat, aquest dilluns i dimarts a l’Auditori Joan Cererols del Centre Cultural, l’obra Ja n’hi ha prou!. Un espectacle, organitzat per la Regidoria de Joventut, per tal de prevenir la violència en l’àmbit familiar, d’amistat o escolar dels joves i adolescents.

L’obra l’han vist 325 alumnes de 3r i 4t d’ESO dels instituts Pompeu Fabra, Joan Oró, Maria Canela, la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC) Balmes i el Pla de Transició al Treball (PTT) de Vendes i d’Electromecànica.

Ja n’hi ha prou! és una activitat de teatre interactiu, un recurs educatiu que “incideix en aspectes com la violència familiar, la violència entre iguals o bullying, la violència contra les dones i les actituds masclistes, el maltractament per negligència i la influència dels mitjans de comunicació en la percepció de la violència”, detalla el tècnic de Joventut, Manolo Cortés.

Manolo Cortés, tècnic de Joventut

L’obra es va crear amb la col·laboració de tècnics especialistes en mediació vinculats al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i Gladys Guerra pedagoga.

L’objectiu és interrogar el jove sobre la violència que l’envolta mitjançant diferents situacions conflictives on se sent identificat, donant pas a un diàleg posterior.

Desdramatitzar el debat sobre aquest tema, però amb el rigor imprescindible, tot a través d’una proposta escènica que fa servir un llenguatge atractiu, àgil i evocador.
També es vol potenciar la reflexió, perquè el jove es pugui plantejar com actuar de forma adequada en situacions on les relacions familiars i entre iguals es tradueixen en actes que fan saltar les alarmes.

Estimular al jove perquè sigui capaç de realitzar eleccions positives i pugui prendre decisions de manera responsable i autònoma davant situacions conflictives.
Apropar el teatre al col·lectiu jove i mostrar com es fa, potenciant així als futurs espectadors.

L’activitat consta de dues parts que es complementen entre si. Primer es representa la creació d’una família fins el moment en què el fill és jove i està amb els seus pares a taula a l’hora de dinar. A través de la conversa familiar s’introdueixen diferents situacions relacionades amb el maltractament per negligència, la violència en la vida familiar, la influència dels mitjans de comunicació i la violència entre iguals.

A la segona part, s’obre el debat teatral on el públic és convidat a participar activament, exposant i debatent els interrogants suscitats durant la representació, fent èmfasis en l’assetjament escolar.