SEAT obté el benefici operatiu més alt de la seva història amb un benefici de 625 milions

564
Foto: SEAT

SEAT ha presentat avui els resultats de 2023 juntament amb la seva estratègia per als pròxims anys. L’any passat va aconseguir un benefici operatiu rècord de 625 milions d’euros, amb un increment de 592 milions d’euros (2022: 33 milions d’euros).

Això representa una millora de la rendibilitat sobre les vendes de 4,1 punts percentuals, passant d’un 0,3% a un 4,4%. El volum de negoci també va aconseguir un màxim històric de 14.333 milions d’euros, un 31,0% més que en 2022 (10.941 milions). Aquests resultats confirmen la fortalesa de la companyia i l’èxit de la seva actual estratègia de transformació.

“Deixem enrere un any en què SEAT ha registrat els millors resultats financers dels seus 73 anys d’història, la qual cosa subratlla que la nostra companyia continua el seu camí cap a un futur amb una major rendibilitat”, ha afirmat el CEO de SEAT i CUPRA, Wayne Griffiths. “L’any 2023 ha estat un any de grans contrastos per a la indústria de l’automòbil i per a la nostra companyia: continuem navegant en una mar d’incertesa, mentre avancem en la major transformació en la nostra història”.

2023: Confirmació de la fortalesa de SEAT

Després d’afrontar múltiples reptes en els últims anys, com l’increment en el cost de les matèries primeres, la inflació o l’impacte de la guerra, l’estabilització de la cadena de subministrament en 2023 va facilitar l’increment de la producció i dels lliuraments. Això va permetre a SEAT lliurar 519.176 cotxes (2022: 385.592), un 34,6% més que l’any anterior. CUPRA va tornar a batre rècords amb 230,739 lliuraments, un 50,9% més que en 2022 (152.896), i la marca SEAT va tornar a créixer a doble dígit amb 288,437 vehicles lliurats (2022: 232,696; +24,0%).

“El 2023, SEAT va fer un gran pas en el camí de la seva transformació: volíem millorar significativament, i ho aconseguim. Hem aconseguit rècords històrics quant a volum de negoci, benefici operatiu i cash flow operatiu. Aquests resultats reflecteixen perfectament els efectes positius del creixement del volum de CUPRA i la recuperació de la marca SEAT, així com la importància i els progressos que hem realitzat amb el nostre Programa de Millora del Rendiment”, ha explicat el vicepresident executiu de Finances i IT de SEAT, David Powels.

Inversió en la marca SEAT

De cara al futur, SEAT compta amb l’estratègia adequada per a mantenir el creixement rendible de la companyia. En aquest sentit, la marca SEAT exercirà un rol clau amb el llançament de cotxes híbrids endollables i de baix consum millorats fins al final de l’era de la combustió.  L’Arona i l’Ibiza es renovaran en 2025 i, en els pròxims mesos, la marca llançarà una versió actualitzada i millorada del SEAT León, amb millores tècniques i tecnològiques. A més, el Ateca també s’actualitzarà i ampliarà el seu cicle de vida.

“Volem retornar a la marca SEAT al lloc que li correspon, mantenint el creixement de dos dígits de l’any passat amb noves inversions en la marca i els seus models. A més, estem estudiant el que podem oferir en el món elèctric sota la marca SEAT. En relació amb SEAT, prometo que el millor està encara per arribar”, ha afegit Wayne Griffiths.

Un nou capítol per a Cupra

El 2024, CUPRA entra en un nou capítol de la seva història impulsant la transformació actual de SEAT. Enguany marca l’inici de la seva major ofensiva de producte fins a la data, amb el llançament dels seus nous herois per a una nova era: el CUPRA Tavascan, el segon model totalment elèctric de la marca; i el CUPRA Terramar, el seu SUV electrificat. CUPRA també ha anunciat versions noves i actualitzades dels seus models León i Formentor, que es presentaran en les pròximes setmanes. A l’esdeveniment d’avui, CUPRA també ha confirmat el pròxim gran pas en la seva globalització en confirmar el seu llançament als Estats Units.

“CUPRA entrarà als Estats Units a la fi d’aquesta dècada. El nostre pla és llançar la versió elèctrica del Formentor i un crossover SUV elèctric més gran. Aquest crossover SUV es produirà a les fàbriques del Grup Volkswagen a Amèrica del Nord, Mèxic inclòs. En un primer moment, CUPRA es llançarà en una selecció d’estats de les costes Est i oest, i en estats del Cinturó del Sol. Tot això, a través d’un nou model de distribució”.

La marca també accelerarà la seva expansió global enguany amb l’obertura de nous CUPRA City Garages a Istanbul, Viena i Manchester, amb l’objectiu de complir l’ambició de convertir a CUPRA en una marca veritablement global.

Martorell continua el seu camí cap a l’electrificació

SEAT està compromesa amb l’electrificació d’Espanya i, com a part del projecte ‘Future: Fast Forward’, continua avançant en la seva ambició de convertir l’Estat en un hub de la mobilitat elèctrica a Europa. La companyia està construint la seva planta d’acoblament de sistemes de bateries a Martorell i, al setembre, iniciarà la transformació de la Línia 1 per a preparar-la per a la producció del CUPRA Raval i el Volkswagen ANEU.2aII.

Pel que fa als reptes de l’acceptació dels vehicles elèctrics al mercat espanyol, Wayne Griffiths ha afirmat que “és clau informar els clients que els vehicles elèctrics són part de la solució de la mobilitat sostenible, i no part del problema. També ho és millorar la fiscalitat i els incentius per a la compra de vehicles elèctrics, així com l’impuls de la infraestructura de recàrrega”.

L’increment de la inflació, els alts tipus d’interès, la inestabilitat política i els conflictes anticipen un any de desafiaments. No obstant això, gràcies a la recuperació i creixement de la marca SEAT, als propers llançaments del CUPRA León i Formentor, i dels nous CUPRA Tavascan i Terramar, 2024 es presenta com a molt rellevant per a la companyia.