La companyia SEAT tanca el 2021 amb un augment de vendes del 10,3%

1509

SEAT ha finalitzat l’any 2021 amb 470.500 vehicles venuts, un 10,3% més respecte 2020 (426.600). L’any 2021 ha estat desafiant per a tota la indústria degut a l’impacte de l’escassetat de semiconductors. No obstant això, les vendes de l’empresa van créixer gràcies a CUPRA i a la demanda de models electrificats.

L’any 2021, les vendes de vehicles elèctrics i híbrids endollables de SEAT es van multiplicar per quatre, i van passar de 14.700 a 60.600 cotxes. CUPRA va triplicar les seves vendes, aconseguint un volum de 79.300 vehicles, un 189,4% més que en 2020 (27.400), gràcies al Formentor. El 41% de les vendes de CUPRA en els últims 12 mesos van correspondre a vehicles electrificats.

CUPRA triplica les seves vendes

El CUPRA Formentor lidera el creixement de la marca CUPRA, amb 54.600 unitats venudes. “El 2021 no ha estat l’any que esperàvem”, ha explicat el CEO de SEAT i CUPRA, Wayne Griffiths. “Després de treballar intensament per a combatre els efectes de la crisi de la COVID-19, la nostra activitat es va veure greument afectada per la falta de semiconductors. La demanda dels models SEAT i CUPRA ha tornat als nivells anteriors a la pandèmia, i l’escassetat de semiconductors està creant frustració entre els nostres clients a causa dels elevats terminis de lliurament als quals han de fer front”.

Griffiths ha afegit: “Esperem veure una recuperació progressiva en el subministrament i l’estabilització de la producció de vehicles en 2022, i som optimistes de cara a enguany. Els nostres clients continuen sent la nostra màxima prioritat i farem tot el possible per a satisfer les seves expectatives”.

Alemanya és, novament, el primer mercat de SEAT, amb 104.100 vehicles venuts, un 5,0% menys que en 2020 (109.500). Li segueixen Espanya, amb 81.800 cotxes, un 11,5% més que l’any anterior (73.300), i el Regne Unit, amb 50.700, un 11,2% més (45.600). Completen el top 5 França (31.200) i Itàlia (27.600), que van aconseguir un creixement del 14,0% i del 24,6%, respectivament, en comparació amb 2020. Les vendes de SEAT també van créixer a Mèxic (20.900, un 39,3% més), Turquia (12.700, +10,3%) i Israel (12.600, +20,6%).

Els top vendes de CUPRA i SEAT 2021

Quant als models més venuts, el CUPRA Formentor va liderar el creixement de la marca CUPRA, amb 54.600 unitats venudes. La demanda del Formentor ha superat totes les expectatives i s’ha convertit en un dels models més venuts de l’empresa, representant gairebé el 70% dels cotxes comercialitzats per CUPRA en 2021.

Del CUPRA Born, el primer cotxe 100% elèctric de la marca, que va sortir a la venda el mes de novembre passat, s’han lliurat fins ara 3.300 unitats, un començament prometedor que CUPRA espera consolidar en els propers mesos.

Els principals mercats de CUPRA van ser Alemanya (30.800), Espanya (11.000), el Regne Unit (7.700), Itàlia (6.200) i França (4.100). A més, Suïssa (3.600), Àustria (2.100) i Mèxic (2.000) també van obtenir bons resultats.

Les vendes de SEAT van aconseguir les 391.200 unitats, la qual cosa suposa un descens del 2,0% respecte a 2020 a causa de l’escassetat de semiconductors. Els vehicles més venuts van ser el SEAT Arona (106.900 unitats), seguit del SEAT Eivissa (95.800) i el SEAT Lleó (87.700). Els mercats amb més vendes per a la marca van ser Alemanya (73.300 unitats venudes), Espanya (70.800), el Regne Unit (43.000), França (27.100) i Itàlia (21.500).

La planta de Martorell creix un 9,8%

L’escassetat de semiconductors va impedir una recuperació total del volum de fabricació després d’un 2020 marcat per la pandèmia. Tot i això, a nivell global la producció de SEAT va augmentar un 4,2% en 2021, i va aconseguir els 423.888 vehicles (2020: 406.706). La producció en la planta de Martorell, el cor de la seu central de SEAT, va créixer un 9,8% en 2021 (2020: 350.850) i es van fabricar 385.200 unitats del SEAT Eivissa, SEAT Arona, SEAT León, CUPRA León, CUPRA Formentor i Audi A1. No obstant això, aquesta xifra es troba gairebé un 30% per sota de la capacitat de la planta.

Tot i l’escassetat de semiconductors i la incertesa que serà present durant aquest any, SEAT consolidarà la seva estratègia d’electrificació aquest 2022. Després del reeixit llançament del primer vehicle 100% elèctric de CUPRA, el CUPRA Born, la marca ampliarà la gamma del Born amb diferents capacitats de bateria (45, 58 i 77kWh), així com amb la versió més potent e-Boost (170kW). També es presentarà una versió exclusiva del CUPRA Formentor VZ5, limitada a 999 unitats (color exterior exclusiu Taigà Ramat i un interior específic), així com edicions especials de la gamma actual. SEAT presentarà un nou acabat per al Tarraco (Xperience) i actualitzacions en els models actuals.