Debut inoblidable per al jove pilot martorellenc, Sergi Pérez, que ha estrenat el seu programa internacional amb una victòria espectacular en la categoria Júnior del Ral·li Sierra Morena, la prova inaugural de l’European Rally Championship (ERC) 2025. Al volant d’un Peugeot 208 Rally4 i amb Axel Coronado com a copilot, Pérez va mostrar un ritme sòlid i una gran maduresa durant tot el cap de setmana, consolidant-se com un dels noms a seguir en aquesta nova temporada.
El pilot de l’equip We Race Motorsport ja havia estat protagonista a finals de febrer amb l’estrena guanyadora del nou Citroën C3 Rally2 al Ral·li Rocafort de Vallbona, un projecte impulsat per l’estructura barcelonina que ha nascut aquest any com a evolució de la històrica Mavisa Sport. A més, Sergi Pérez ha tornat a competir a Sierra Morena amb el mateix vehicle amb què va conquerir la Beca Junior RTS i la Peugeot Rally Cup Ibérica la temporada 2023, acumulant èxits també als FIA Motorsport Games, on va sumar dues medalles.
El ral·li, celebrat a la ciutat andalusa de Còrdova, ha tingut una gran repercussió internacional, i aquest triomf representa un gran pas endavant per a Sergi Pérez, que torna a situar el Rallye Team Spain al capdavant del ral·li europeu de promoció.
Primer de tot, enhorabona per aquesta victòria espectacular al Ral·li Sierra Morena, una prova tan important per aquest inici de temporada. Com et sents després d’aconseguir aquest triomf?
La veritat és que molt content i emocionat. És un primer triomf internacional per a mi que sap a glòria. Sí que és veritat que coneixia el ral·li, però és un campionat nou per a mi, amb noves coses, nous al·licients, i poder començar-ho d’aquesta manera és una cosa increïble.
Quins eren els teus objectius per aquesta prova i com va ser el teu plantejament abans de començar?
Sense dubte que l’objectiu era estar davant. És veritat que és una categoria amb molt nivell, amb els millors pilots del món, competint dins d’un cotxe Rally4, que és un cotxe de categoria dues rodes motrius. Sí que és veritat que el cotxe el coneixia, perquè és el cotxe amb què vaig competir el 2023, però era un nou campionat, amb noves rodes, i m’he hagut d’adaptar. Sabíem que podíem ser competitius perquè el ral·li el coneixem i era una bona oportunitat per poder començar el campionat bé, ja que a partir d’aquí el Campionat d’Europa segueix amb proves que jo no conec. Intentarem ser igual de competitius, però sense dubte Sierra Morena era un punt clau de la temporada i que ho havíem d’aprofitar i així ha sigut.
Sergi, vas demostrar un gran ritme i maduresa durant tot el cap de setmana. Què creus que et va permetre tenir un rendiment tan sòlid en aquesta primera prova del Campionat Europeu de Ral·lis?
Jo crec que la preparació prèvia a la prova ha sigut vital. M’he preparat molt i molt bé, tant i com he pogut. És veritat que sense el meu equip We Race no ha sigut possible, perquè ha fet un treball espectacular des dels testos previst a la cursa fins que va acabar la cursa. Tant l’enginyer Carlos com el meu copilot Axel i tot l’equip que he tingut humà al meu costat m’han ajudat a poder tenir un ritme molt fort i sobretot constant durant tot el cap de setmana.
Pel teu copilot, l’Axel Coronado, també et volia preguntar. Quin paper diries que va tenir en aquesta victòria?
Jo crec que molt important. L’Axel ha participat en aquest Campionat Europeu de Ral·lis Júnior dos cops anteriorment i té una experiència que jo no he tingut i que m’ha ajudat després a gestionar la cursa amb molta més facilitat. És un copilot amb molta experiència. De fet, amb aquest ral·li ha complert els 200 ral·lis a la seva carrera, així que també me n’alegro molt que hagi pogut celebrar-ho d’aquesta manera, guanyant una prova de l’Europeu.
I abans d’aquesta victòria vas tenir un inici d’any espectacular amb la teva victòria al Ral·li Rocafort de Vallbona, amb el nou Citroën C3 de Rally2. Sergi, com va ser aquesta transició entre el Citroën i el Peugeot 208 de Rally4, que són dos vehicles diferents?
El Citroën C3 de Rally2 és un cotxe de categoria superior. Podríem dir que és com un Fórmula 2 dins del ral·li i passar d’un Rally2 a un Rally4 és un pas fàcil, ja que el Rally2 és un cotxe que és més complex de conduir i que tot passa més ràpid. Sí que és veritat que en un campionat internacional ha sigut fàcil, ja que el cotxe el coneixia i adaptar el meu cap a anar una velocitat, si després ho passem al fet que ara vaig una miqueta més lent, és més fàcil. Em dona més temps a assimilar moltes coses, a preparar les corbes i això ha sigut un pas fàcil, sobretot perquè el cotxe del 208 Rally4 el conec molt de la temporada 2023.
A mesura que vas creixent al món del motor, et vas trobant amb reptes importants també a nivell internacional. Com valores aquesta primera etapa de la teva carrera a nivell europeu?
Jo crec que ha sigut un repte molt gran, ja que era la primera prova dins del Campionat d’Europa. Però com he dit, crec que teníem un punt a favor, que és que coneixíem el ral·li. Sí que és veritat que ha sigut molt exigent mentalment, ja que des del principi fins al final, el Calle Carlberg, que va com a subcampió d’aquest campionat l’any passat, va córrer molt i va tenir un nivell molt alt des del principi fins al final. I això jo crec que ens va ajudar a poder tenir un ritme molt sòlid i constant. No va ser fàcil, sobretot per la mentalitat, ja que la concentració dins d’aquest ral·li ha sigut brutal, ja que eren 250 quilòmetres cronometrats i d’aquests 250 no he pogut abaixar la guàrdia en cap moment. I estic segur que això serà molt vital i molt bo de cara al meu aprenentatge al futur.
Després d’aquesta victòria, quin diries que és el teu objectiu per la resta de la temporada del Campionat Europeu de Ral·lis?
Bé, sense dubte, començar la temporada líders del Campionat d’Europa Júnior significa que, com estava previst, intentarem lluitar fins al màxim per obtenir el títol de campió d’Europa. No serà fàcil, ja que el primer any ningú ho ha aconseguit, però m’agraden els reptes, sé que no és fàcil, però ho he de treballar o treballarem i crec que tinc el millor equip possible amb el millor cotxe possible. Així que intentarem donar tot per poder lluitar-lo des del primer fins a l’últim moment.
I com et prepararàs per afrontar les pròximes proves, tenint en compte que són ral·lis que no coneixes tant?
Bé, molta preparació prèvia sobretot a la cursa, amb moltes on-boards per poder conèixer el terreny, amb uns bons testos per deixar el cotxe a punt per als diferents tipus de terrenys i poder arribar a la prova amb els deures fets. Això és com quan vas a un examen, el que estudia més té més possibilitats d’aprovar. Això és una mica el mateix. Intentaré des d’aquest moment poder preparar-me al 100%, tant mentalment com físicament com a preparació de prova. Així que des d’ara mateix ja estic preparant a Hongria, que serà la pròxima prova, i en aquest cas a terra. Hi ha moltes ganes, la veritat.
Sergi, quin missatge t’agradaria transmetre als familiars, amics, aficionats i seguidors que t’han acompanyat fins aquí i que també segueixen la teva trajectòria?
Bé, és vital. Jo crec que el suport tant de la meva família com d’amics, com de la meva parella, com de tots els que estan al voltant, és sempre un suport molt vital. Sempre tindré aquesta tranquil·litat i poder suportar al màxim des que surto de casa fins que arribo és un push més que tenim els pilots i que, en aquest cas, tinc molta sort. I, a més, que m’acompanyin sempre que poden. La veritat és que molt, molt i molt agraït.
I finalment, Sergi, quins plans tens ara per relaxar-te després d’aquesta victòria tan important i com desconnectes després d’un cap de setmana tan intens?
Jo crec que un pilot des que comença fins que acaba la temporada no té pràcticament setmanes que desconnecti el cap. Sí que és veritat que ara tenim una aturada d’un mes, però ho aprofitem per preparar-nos el màxim per la pròxima prova. Són ara uns sis o set mesos molt exigents, amb un títol molt important en joc, així que penso que sempre estic actiu i pensant maneres i maneres de preparar-me per poder ser millor sempre a la pròxima prova. Ara estaré un mes al meu dia a dia intentant preparar-lo al màxim, com he dit. Els cap de setmana pots intentar algun dia o dos poder desconnectar una miqueta, però sense perdre aquest objectiu que tinc. Ara mateix crec que és el que més m’importa en aquesta temporada.
