La fàbrica de SEAT de Martorell s’ha vist obligada a suspendre la producció de les seves tres línies de muntatge en el torn de tarda d’avui a causa de la falta dels quadres de comandament subministrats per la planta de Faurecia a Abrera, que ha patit aquesta nit un greu incendi en una de les seves tres naus, en la qual se situa el taller de pintura i la cadena de producció.
Els bombers van rebre l’avís, a les 23.19 hores, i es van activar fins a 16 dotacions que van aconseguir controlar el foc cap a les 3.00h de la matinada. L’incendi no va provocar danys personals, però ha quedat afectada la zona de pintura, que s’ha cremat per complet, i faltaria aclarir en quin estat ha quedat la línia productiva adjacent.
A les instal·lacions d’Abrera treballen al voltant de 300 persones a les quals s’afegeixen uns 35 operaris de subcontractes. La planta de Faurecia, a més dels quadres de comandament de tots els models que es produeixen a SEAT Martorell (Eivissa, Arona, Lleó i A1), fabrica peces dels panells interiors de les portes per a la línia de les pick up (Navara, Alaskan i Classe X) de Nissan a Zona Franca. No obstant això, aquest centre treballa encara amb normalitat, perquè té estoc d’almenys dos dies, segons ha confirmat el fabricant nipó.
En el cas de SEAT, un cop desconvocada la producció del torn de tarda, ja que només tenien estoc per a 10 hores, valoraran la situació en funció del dictamen del perit que visita Faurecia. En cas que la cadena de producció d’Abrera pugui reactivar-se, el fabricant de Martorell ja tindria alternativa per al procés de pintat, després d’haver contactat amb diferents proveïdors, entre ells Peguform, segons fonts del sector.