El PEP estimula valors i habilitats per enfortir la personalitat dels adolescents martorellencs

731

Des del curs 2008-2009, la Regidoria de Joventut, a través de la fundació C-Fronts (Clínica en les Fronteres), desenvolupa als instituts martorellencs el ‘Programa d’Enfortiment de la Personalitat’ (PEP), adreçat a joves de fins a 16 anys. L’estratègia preventiva consisteix a estimular i obrir el desenvolupament personal d’hàbits, actituds, valors i habilitats socials saludables que ajudin a enfortir la seva personalitat.

El PEP forma part del ‘Programa Engranatge’, un catàleg de serveis educatius que l’Ajuntament de Martorell ofereix a tots els centres educatius. Hi participen tots els alumnes de 1r a 4rt d’ESO dels instituts martorellencs, públics i concertats, així com els alumnes del Pla de Transició al Treball (PTT) i la Institució Escolar UEC Balmes (aproximadament, una població d’uns 1.400 alumnes).

La regidora de Benestar Social i Joventut, Cristina Dalmau, ha explicat que el programa “treballa la detecció dels factors o conductes de risc que fan que la infància i la joventut siguin més vulnerables en determinades situacions; i ajuda els alumnes perquè puguin desenvolupar per ells mateixos els factors de protecció corresponents”.

La metodologia es lúdica, activa i participativa, i s’articula al voltant de contes, pel·lícules, jocs, dinàmiques i grups de discussió. “La informació que s’aporta està condicionada als propis interessos del grup, i es dóna en funció de l’edat i les característiques de cadascun d’aquests”, ha subratllat Dalmau.

Tasca coordinada amb els tutors

Els professionals de C-Fronts es reuneixen amb els tutors per a escollir els temes a treballar, segons les necessitats de cada grup. Aquest curs 2016-2017, els alumnes estan tractant temes com la pressió grupal o bullying, les intel·ligències múltiples i l’emprenedoria, la presa de decisions, l’ús i abús de les noves tecnologies, i l’autoestima. Per cada grup s’escull un taller que consta de tres sessions. Entre sessió i sessió es planifiquen activitats que tenen a veure amb la temàtica a treballar. Per últim, fan una reunió de devolució i posada en comú amb l’equip docent, on s’avaluen resultats i es corregeixen els possibles errors.