Els agents TIC visiten els comerços locals per ajudar-los a digitalitzar-se

367
Agents TIC

Vuit joves han començat a visitar comerços i establiments de la població per oferir-los ajuda en matèria de noves tecnologies de la informació i comunicació (TIC). Són els agents TIC, que s’integren en nou pla d’ocupació del Molí Empresa de l’Ajuntament de Martorell, finançat per la Diputació de Barcelona. L’acció s’emmarca dins el ‘Martorell Digital Help’, que ajuda a capacitar digitalment ciutadania i el petit comerç.

El pla es dirigeix a joves que en aquests moments no estudien ni treballen, i que es troben en situació de risc d’exclusió laboral. Pretén fer aflorar el seu talent i implicar-los amb la comunitat tot aportant el seus coneixements. Ho fan millorant les competències digitals de la ciutadania i de la petita i mitjana empresa locals, per a que ningú es quedi enrere en la digitalització de “xoc” que ha provocat la pandèmia.

En accedir a un establiment, els agents TIC expliquen l’aplicació Apropteu. Un directori digital de comerços de proximitat de la demarcació de Barcelona, impulsat per la Diputació, per cercar qualsevol tipus de comerç o servei, conèixer l’oferta de productes, bonificacions i promocions, i establir comunicació bidireccional entre comerciants. Ho explica l’Álvaro Serrano Roldán, un dels joves participants del programa.

Álvaro Serrano, agent TIC

“Cada grup d’agents TIC s’organitza i es reparteix per barris, i a cada grup li correspon un de diferent. Entrem a la botiga i expliquem als comerciants l’aplicació”, afegeix un altre dels participants, el Dorian Colome. Afegeix que “en cas de no voler descarregar-la, també els oferim altres ajudes relacionades amb les pàgines web, xarxes socials, operacions bancàries o el whatsapp business. Tot allò en el que els poguem ajudar”.

Dorian Colome, agent TIC

Aquesta segona funció dels agents ateny, per exemple, a “com donar-se d’alta a la Seguretat Social o de l’IDCat, la identitat digital de la Generalitat”, explica l’Álvaro. L’objectiu és “ajudar el ciutadà, ara que tot s’està virtualitzant”. Alhora, faciliten un telèfon d’atenció: el 93 775 31 01. De moment, en la primera setmana de funcionament, el servei “està funcionant de la forma esperada”.

Álvaro Serrano, agent TIC

Curs formatiu dels joves al Molí Empresa

Per accedir a una d’aquestes places, 12 joves han rebut aquest juliol una formació de 50 hores al Molí Fariner, a càrrec de la Fundació Pere Tarrés. S’ha basat en tres mòduls, on han treballat les habilitats socials i comunicatives (15 hores), la capacitació TIC (30 hores) i aprenentatge de l’aplicació Apropteu (cinc hores). Els seleccionats han fet la formació en riscos laborals al mateix espai per iniciar la seva contractació, a mitja jornada, de l’1 de setembre al 31 de desembre del 2021.

El Dorian valora la formació: “Ha estat molt ràpida i molt ben explicada. En 50 hores hem rebut formació en ofimàtica, informàtica, xarxes socials i màrqueting per poder ajudar els comerços i les persones. Tot el grup ha après moltíssim i ens ha agradat molt”.

Dorian Colome, agent TIC

Durant el període de contractació dels joves, la Fundació Pere Tarrés farà un seguiment pedagògic i de tutorització de 32 hores via zoom de la seva tasca de suport digital als usuaris.