L’OMIC de Martorell dona consells als consumidors davant l’inici de les rebaixes

654

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Martorell dona un seguit de consells a la ciutadania davant l’arribada, aquest 1 de juliol, del període oficial de rebaixes. Aconsella comprar allò que realment necessitem, conservar les factures o tiquets de caixa i demanar i aclarir l’abast dels vals de compra. Aquestes i altres qüestions s’exposen en un decàleg.

La data de l’1 de juliol es considera l’arrencada oficial de rebaixes per als comerços detallistes de Catalunya. Tot plegat malgrat la dispersió que hi ha en aquests moments de la normativa a Catalunya, i que fa que alguns establiments hagin avançat les rebaixes al 23 de juny i que altres marques presentin descomptes en algunes peces des del 16.

El tècnic de Consum de l’OMIC Ferran Riera destaca que una de les grans novetats de la campanya d’enguany, a part de la pujada prèvia dels preus, és “la dicotomia entre les compres presencials i les d’Internet”. En aquest segon cas, “hem de tenir molt present el dret de desistiment dels 14 dies des de la data que fem la compra, i que s’ha de comunicar de manera fefaent, preferentment per correu electrònic, fax o correu certificat amb acusament de rebut, i en el qual podem anular la compravenda”.

Ferran Riera, tècnic de Consum

Una de les principals recomanacions és “la previsió. Tenir un pressupost clar quan anem de rebaixes”, planificar i preveure quins són els productes que ens poden fer falta. Alhora, com explica Riera, convé “demanar i conservar els tiquets de compra o les factures, que són vitals per a posteriors reclamacions, canvis o devolucions”.

Ferran Riera, tècnic de Consum

El client ha de tenir clar que, tant la qualitat com la garantia dels productes posats en rebaixes, ha de ser la mateixa que a la resta de l’any amb el preu no rebaixat.
També s’ha de mirar l’etiqueta del producte, que ha de contenir el preu rebaixat i el preu anterior. En aquest sentit, els establiments han de determinar clarament els productes rebaixats dels que no ho estan per no induir a confusió al client.

Pel que fa als vals de compra, el tècnic de consum alerta: “S’hauria de demanar que les botigues el donessin físicament, acreditant la seva duració, el tipus de producte i si hi ha algun tipus de restricció o en quines condicions es pot fer servir”, ja que “les rebaixes estan regulades per les normatives autonòmiques, però els vals de compra no tenen cap regulació”.

Ferran Riera, tècnic de Consum

Finalment, davant d’un possible conflicte, es poden demanar els fulls oficials de reclamació que l’establiment té el deure de posar a disposició del client. Un cop emplenat, cal portar-lo a l’OMIC de Martorell (carrer del Mur 61) o be enviar-lo al mail omic@martorell.cat.