Un grup de joves martorellencs creen ‘Inxa’, una app de cerca de locals on veure esport televisat

714

Quatre joves martorellencs han creat ‘Inxa’, una aplicació descarregable per IOS i Android que permet als aficionats a l’esport trobar bars i altres establiments que ofereixin en pantalla els partits i esdeveniments televisats dels seus clubs o esports preferits. Són l’Antonio Martínez, el Josep Grau, el Jordi Solias i l’Oliana Cintas, qui ja fa prop de dos anys que hi treballen. Actualment, l’app ja geolocalitza una dotzena de bars i establiments que hi calendaritzen la seva programació a Barcelona. Els quatre creadors treballen ara per ampliar usuaris i establiments participants i fer créixer el seu abast territorial.

‘Inxa’ posa en comú els aficionats que volen veure els partits dels seus equips preferits amb els establiments que, a les seves pantalles i televisors, n’ofereixen les retransmissions. Una eina que “uneix oferta i demanda. La nostra idea és que tothom a qui li agrada l’esport trobi un establiment on pugui gaudir del seu equip, sigui on sigui”, explica l’Antonio Martínez.

L’app “filtra resultats per esport i per competicions. També brinda als propietaris dels establiments un nou punt de contacte amb el seu públic objectiu i calendaritzar les retransmissions que oferiran a les seves pantalles. Així poden monetitzar els seus locals durant una quantitat d’hores més gran que l’actual i guanyar nous clients”, explica.

Antonio Martínez, ideòleg d''Inxa'

‘Inxa’ vol fer d’intermediari entre establiments i aficionats. Respon a la idea de “recuperar la mística de tornar als bars per veure esports, a la cultura de quedar allà amb els amics una estona abans, de prendre’s una cervesa, un refresc o un entrepà i de veure el partit i comentar-lo en grup, interactuant i celebrant amb els teus amics o amb la gent d’altres taules”, apunta Grau. Quelcom que “va recular clarament arran de la pandèmia. Tothom veu els partits a casa i, com a molt, canta els gols pel WhatsApp!”.

Veure els partits en un bar, pagant només una consumició, pot ser una alternativa al fet de pagar una quota mensual a les plataformes esportives. Els ideòlegs d”Inxa’ consideren que l’app també beneficia als propietaris dels bars, “que també paguen quotes elevades per a poder emetre els partits”, comenta Grau.

Josep Grau, ideòleg d''Inxa'

L’app llueix els colors negre i taronja, i queda representada per un logotip on hi apareix una persona amb els braços estesos en posició de celebració: “Desperta la passió del típic aficionat gaudint i patint envers el seu equip”. De moment és en castellà, però es preveu que a mesura que avanci aquesta fase inicial, es disposi també en català i en anglès.

Quant a continguts, l’app ofereix “una primera pestanya, un mapa amb la teva ubicació i els establiments propers. Si els cliques al damunt, hi apareixen els partits que tenen calendaritzats”. Hi ha també un perfil, on l’usuari pot indicar els seus equips favorits, i li apareixerà un calendari amb partits i horaris, actualitzat setmanalment. A més de referenciar els establiments on l’usuari pot veure els partits, també permet “llançar una petició per demanar veure un partit determinat. Petició que pot arribar als establiments usuaris i fer que es plantegin d’emetre’l”, afegeix l’Antonio.

Antonio Martínez, ideòleg d''Inxa'

Per al bar o establiment participant “tot són avantatges. Actualment és un servei totalment gratuït, que no suposa una despesa extra en publicitat”, explica Grau. Per això, l’app pot ser molt avantatjosa: “Només cal que els propietaris dediquin menys de quinze minuts la setmana a actualitzar l’agenda dels partits que emetran al local”, d’una manera ràpida i intuïtiva.

Josep Grau, ideòleg d''Inxa'

Fa quasi dos anys que Martínez, Cintas, Grau i Solias van gestar ‘Inxa’, però aquesta partia d’una idea anterior: “la volíem anomenar ‘Forof’, però el nom ja estava registrat”. Després d’una pluja d’idees va sorgir el nou terme, “que és fàcil d’escriure perquè té quatre lletres, no estava registrat, transmet valors esportius i té ganxo”. La participació al programa B-Step de Barcelona Activa va ser clau per a posar-la en marxa.

Antonio Martínez, ideòleg d''Inxa'

Actualment, ‘Inxa’ informa d’esdeveniments televisats de futbol -tant masculí com femení-, futbol sala, rugbi, bàsquet, handbol i tenis, i es vol ampliar cap al motor. No tanquen files amb l’esport del màxim nivell: és oberta a qualsevol esdeveniment esportiu de categories inferiors que sigui televisat. I posen un clar exemple proper: “Seria genial posar en comú aficionats del Sala 5 Martorell que voldrien veure els partits del seu equip fora de casa amb bars que es puguin plantejar d’emetre aquells partits que es retransmeten per algun canal o plataforma”, afirmen. O bé oferir un espai on aficionats de clubs de 1a o 2 RFEF puguin trobar-se i veure els partits.

L’equip considera que l’app pot créixer, especialment, “a les grans ciutats, on hi ha més oferta, i també entre les penyes esportives. Serà una bona manera de crear comunitat”. De moment, fan la feina artesana de visitar els propietaris de bars i locals, cara a cara: “Volem transmetre’ls confiança i garantir la veracitat i la rapidesa de totes les dades que publiquen. Si els establiments ho fan bé, tots hi sortim guanyant”.De moment, ultimen els detalls de funcionament per a que en les properes setmanes l’app faci “un salt definitiu, ja que vindran grans competicions, com ara la fase final de la Champions, la Conference i l’Europa League, l’Eurocopa, els Jocs Olímpics o el Torneig de Wimbledon, entre d’altres”.